ارسال به دیگران پرینت

لاوروف: اقدامات آمریکا و غرب از عوامل اصلی مشکلات مردم سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود از اقدامات و تحریم های آمریکا از جمله قانون سزار به عنوان عامل اصلی مشکلات کنونی مردم سوریه یاد کرد.

لاوروف: اقدامات آمریکا و غرب از عوامل اصلی مشکلات مردم سوریه است

 وزیر امور خارجه روسیه از مخالفت مسکو با پیش نویس قطعنامه ای جدید در شورای امنیت پیرامون گشایش گذرگاه دوم انتقال کمک های انسانی از طریق مرزها به سوریه خبر داد.

«سرگی لاوروف» در نشست خبری مشترک با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه ای خود در آنتالیا گفت: اگر حقیقتاً درباره مشکلات انسانی مردم سوریه نگرانیم باید به مجموعه عللی که باعث ظهور این مشکلات شده است بنگریم که از جمله آن قانون خفه کننده و غیرانسانی دولت ترامپ با نام سزار و مصادره غیرقانونی سپرده های سوریه در بانک های غربی به درخواست واشنگتن است که تنها می شود از آن با نام چپاول یاد کرد.

لاوروف همچنین تاکید کرد که از این زاویه با همتای ترکیه ای خود تحولات اوضاع سوریه را مورد بحث قرار داده است و مسکو همچنان بر این موضع تاکید دارد.

وی ادامه داد: باید تمام عللی که موجب این مشکلات خطرناک برای مردم سوریه شده است به شکل صریح مورد بررسی قرار گیرد و ما برای بررسی این وضع به شکل کامل آمادگی داریم و امروز هم در مورد آن بحث کردیم.

لاوروف همچنین با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی سوریه اولویتی است که از سوی شورای امنیت تعیین شده است تاسف روسیه را درباره تلاش ها برای دامن زدن به نزاع های جدایی طلبانه در شرق فرات با حمایت مالی از خارج ابراز نمود.

وزیر امور خارجه روسیه این تلاش ها را غیرقابل قبول دانست و بر پایبندی ثابت مسکو به اصول اساسی مذاکرات آستانه درباره حل و فصل بحران سوریه تاکید کرد.

لاوروف در خصوص ماموریت سازمان ملل و «گیر بدرسون» نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه گفت: این ماموریت شامل ترغیب طرف ها به مذاکره است و او شخصیتی کمک کننده به این روند است و اقدامات بدرسون و تیمش باید در این راستا باشد و نباید نظراتش را بر طرف ها تحمیل کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه