ارسال به دیگران پرینت

نرخ اعتیاد در استان ایلام ۱.۹ درصد است

ایلام-استاندار ایلام گفت: نرخ اعتیاد در استان ایلام ۱.۹ درصد است اما زیبنده استان کوچکی چون ایلام نیست.

نرخ اعتیاد در استان ایلام ۱.۹ درصد است

محمد نوذری عصر سه شنبه در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفت تیر و تبریک هفته قوه قضائیه و نیز تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی و یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است که آثار آن تاثیرات فراوانی بر سلامت جامعه دارد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها، خانواده‌ها، نهادها، نخبگان، بزرگان، معتمدین و همه باید پای کار باشند و به عنوان یک کار فرهنگی و اجتماعی در آن دخالت نمایند تا جامعه‌ای ایمن از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه همه وظیفه داریم در هرجایی، مکانی و زمانی در مبارزه با مواد مخدر باید مسئولیت پذیر باشیم، گفت: باید تلاش کرد با بهره گیری از رویکردهای پیشگیرانه اقدامات موثری که به سلامت جامعه کمک می‌کند را به انجام رساند.

وی عنوان کرد: اعتیاد ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی و زمینه ساز فساد، بی بند و باری، سرقت و خیلی از مسائل و معضلات فرهنگی اجتماعی مهم دیگر است که رابطه تنگاتنگی با آسیب‌های اجتماعی دارد.

نوذری با اشاره به ظرفیت عظیم سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر گفت: در استان بیش از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال هستند که بهره گیری از این ظرفیت در کنار نیروی جوانی و پای کار و نیز ظرفیت متخصصین علوم اجتماعی، جامعه شناسی و سایر رشته‌های مرتبط می‌تواند ما را به وضعیت مطلوب برساند.

وی تصریح کرد: در حالی که نرخ اعتیاد در استان ۱.۹ است و از میانگین کشوری ۵.۴ کمتر است، اما زیبنده استان کوچکی چون ایلام نیست و باید با برنامه ریزی زمینه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر ریشه یابی تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن کنترل و مهار شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه