ارسال به دیگران پرینت

طرح پنجگانه برای کودکان کار و خیابان در ۱۲ استان کشور + جزئیات

علیگو گفت: طرح پنجگانه برای کودکان کار و خیابان در ۱۲ استان کشور اجرا می شود.

طرح پنجگانه برای کودکان کار و خیابان در ۱۲ استان کشور + جزئیات

محمود علیگو سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمندسازی خانواده کودک ، جمع‌آوری مشخصات بیومتریک کودکان، اجرای طرح دوستدار کودک، بهره‌گیری از نظام تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای و رصد مستمر وضعیت کودک کار از طریق سامانه ویژه‌، از سطوح پنجگانه این طرح به شمار می‌روند.

جمع‌آوری مشخصات بیومتریک کودکان

وی گفت: بهره‌گیری از فناوری و شناسایی هویت کودکان کار و خیابان از روی عنبیه چشم، بانک اطلاعاتی جامعی از این کودکان در اختیار ما قرار می‌دهد و از تکرار شمارش این کودکان در طرح ساماندهی، جلوگیری می‌شود.

اجرای طرح دوستدار کودک

وی تصریح کرد: طرح دوستدار کودک، نظامی دارد که بر اساس آن هر کودک مسیر متفاوتی در جهت ساماندهی را براساس گروه سنی و حسب اتباع طی می‌کند.

ورود کمک‌های نقدی مردم به کودکان در چرخه آسیب‌های اجتماعی

وی در ادامه بیان کرد: درآمد کودکان کار و خیابان از کمک‌های مردم در بستر خیابان تامین می‌شود، ضروری است که کمک‌های مردم به کودکان کار و خیابان ساماندهی شود.

علیگو افزود: باید تبلیغ کنیم که کودک کار و خیابان به تمسخر گرفته نشود و با او با احترام برخورد شود چراکه این کودک آینده‌ساز است. برخورد ناشایست با کودک کار و خیابان موجب آسیب روانی به کودک می‌شود که این آسیب تا سال‌ها می‌تواند باقی بماند.

رصد مستمر وضعیت ۱۴ هزار کودک کار و خیابان از طریق سامانه

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار پرونده کودک کار و خیابان در بهزیستی وجود دارد که لازم است پیگیری و وضعیت کودک به صورت مستمر رصد شود.

علیگو در پایان گفت: برای انجام این کار، سامانه‌ای طراحی شده که دسترسی آن داخلی است. وضعیت کودکان کار و خیابان از طریق این سامانه به‌طور مستمر رصد و گزارش می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه