ارسال به دیگران پرینت

خط رایگان مشاوره اعتیاد در یزد فعال شد

یزدـ دبیر فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد از فعال شدن خط ملی اعتیاد به منظور ارائه مشاوره رایگان به معتادان و خانواده های آنها خبر داد.

خط رایگان مشاوره اعتیاد در یزد فعال شد

محبوبه وفاییان، روز شنبه در نشست خبری جشنواره «نه به اعتیاد» در سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد اظهار داشت: خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ در سطح کشور دایر شده و در استان یزد نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: این خط تلفن به صورت کاملاً رایگان به سئوالات معتادان و خانواده های آنها پاسخ می دهد و به خانواده های درگیر با مسئله اعتیاد نیز مشاوره می دهد.

وفاییان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته، هر چهار روز یک نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده و هر ۲۵ روز یک نفر در این راه جانباز شده است، افزود: مواد مخدر در طول ۴۰ سال گذشته هزینه های بسیار مادی و انسانی به جامعه تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بالغ بر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مصرف کننده انواع موادمخدر هستند، اظهار داشت: هیچ گروه سنی، هیچ صنف و هیچ سطح طبقاتی از آسیب های اعتیاد در امان نیست و متاسفانه در همه گروه های جامعه، شاهد بروز این آسیب هستیم.

دبیر فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد با تاکید بر اینکه باید برای جمعیت مولد برنامه داشته باشیم، افزود: ۱۸ دستگاه دولتی و ۵۰ سازمان غیردولتی فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر در سطح استان فعالیت می کنند که همه این دستگاه ها باید برنامه منسجم و اثرگذار ارائه دهند.

وفاییان تاکید کرد: کاهش سن اعتیاد متاسفانه در حال وقوع است و یکی از علل آن، به بازار آمدن انواعی از مخدرها و محرک‌هاست که با تبلیغات مستمر در گروه سنی نوجوانان، مخاطب پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای گروه های در معرض خطر عنوان کرد: هر سال برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یزد و دانشگاه علوم پزشکی، دوره توجیهی و آموزشی مبارزه با موادمخدر برگزار می شود.

وفاییان یادآور شد: در آموزش و پرورش نیز برای دو سطح متوسطه اول و پایه پنجم و ششم، دوره های مهارت آموزشی و توانمندسازی برگزار می شود که سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گرفتند.

به گزارش مهر، سومین جشنواره «نه به اعتیاد» از امروز همزمان با روز جهانی مبارزه با موادمخدر با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، نیروی انتظامی، بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دست اندرکار مبارزه با موادمخدر آغاز شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه