ارسال به دیگران پرینت

هشدار بلینکن درباره عدم تمدید توافق نظارتی ایران و آژانس

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر این که ایالات متحده با ایران درباره بازگشت به برجام اختلافات مهمی دارد، مدعی شد عدم تمدید توافق ایران و آژانس انرژی اتمی بسیار نگران‌کننده است.

هشدار بلینکن درباره عدم تمدید توافق نظارتی ایران و آژانس

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، با تاکید بر اینکه ایالات متحده با ایران درباره بازگشت به برجام اختلافات مهمی دارد، گفت عدم تمدید توافق ایران و آژانس انرژی اتمی بسیار نگران‌کننده است و در صورت تداوم نقض تعهدات برجامی ایران، بازگشت به برجام سخت می‌شود.

او که امروز جمعه، ۴ تیرماه، پس از دیدار با وزیر خارجه فرانسه با خبرنگاران سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه آمریکا اهمیت تمدید توافق ایران و آژانس را به دولت ایران اطلاع داده است، از استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته به عنوان یکی از فعالیت‌های مغایر با برجام نام برد.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تعهدات برجا مانده ایالات متحده در خصوصو برجام بار دیگر مدعی شد که توافق با ایران زمانی ممکن است که این کشور به تعهدات خود طبق برجام به خوبی عمل کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در نشست امروز برجام را «تامین کننده منفعت ملی» آمریکا دانست و گفت اگر ایران به بمب اتم یا امکان تولید بمب در زمان کوتاه دست پیدا کند، «خطرناک‌تر از چیزی است که الان هست».

او با اشاره به ادامه مذاکرات احیای برجام در وین در روزهای آینده گفت این مذاکرات نشان خواهد داد که اختلافات موجود قابل حل شدن است یا خیر.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه