ارسال به دیگران پرینت

تعیین تکلیف امریه سربازی وزارت ورزش و جوانان تا پایان سال جاری

اسدی گفت: سربازان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط، ۶ ماه پایانی سربازی خود را در سمن‌های فعال وزارت ورزش و جوانان بگذارنند و امریه شوند.

تعیین تکلیف امریه سربازی وزارت ورزش و جوانان تا پایان سال جاری

روح الله اسدی مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور ورزش و جوانان در رابطه با امریه سربازی اعضای اصلی سمن‌های فعال اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان ۵۰ سهمیه را از مقام معظم رهبری دریافت کرده که برای انجام این کار در سایت وزارت ورزش و جوانان سامانه‌ای طراحی شده است. شرایط عضویت در سمن کارآفرین سخت است، اما با دارا بودن شرایط و موافقت، سربازان می‌توانند ۶ ماه پایانی سربازی خود را در سمن‌ها بگذارنند و امریه شوند.

وی یادآور شد: شرایط امریه سربازی در سایت وزارت ورزش و جوانان قابل مشاهده است، افراد پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری در صورت دارا بودن شرایط برای دریافت امریه معرفی خواهند شد.

اسدی بیان کرد: از سوی وزارت ورزش و جوانان درخواست شده است تا ۶ ماه پایانی خدمت سربازی به دو سال تغییر پیدا کند و شرایط امریه کمی آسان‌تر شود که تایید این پروسه به گذشت زمان نیاز دارد.

وی عنوان کرد: امیدوار هستیم تا پایان سال در خصوص مسئله امریه سربازی تعیین تکلیف شود و در صورت موافقت امریه سربازی شامل تمام دوره خدمت خواهد بود.

اسدی تاکید کرد: طبق قانون نظارتی بر روی بودجه‌هایی که در دستگاه‌های دیگر برای جوانان ابلاغ می‌شود نمی‌توانیم داشته باشیم، به همین واسطه یکی از بند‌ها توسط شورای نگهبان در قانون اهداف حذف شده است و ما جایگاه نظارتی در دستگاه‌های دیگر نداریم.

وی توضیح داد: با وجود پیگیری فعالیت‌های دستگاه‌ها توسط سازمان جوانان در ستاد‌های ساماندهی و قرائت گزارش بودجه در مجلس اگر دستگاهی مشارکتی نداشته باشد و در کل کشور مصوباتی را نخواهد به عهده بگیرد و یا اجرا کند هیچ برخوردی با این دستگاه‌ها نخواهد شد. ضمانت اجرایی، خود را از دست داده است و این به این معنی است که اگر یک استاندار و یا فرماندار اهتمام ویژه‌ای به امور جوانان نداشته باشد شاهد تعلیق او از جایگاهش نخواهیم بود.

اسدی تاکید کرد: مرجعی خوب برای سیاست گذاری به عنوان شورای عالی جوانان وجود دارد، بعد از ادغام وزارت ورزش و سازمان جوانان این شورا به صورت یک سال در میان برگزار می‌شود که باید همانند سایر شورا‌ها برای ادامه یافتنش تعیین تکلیف بشود.

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان و ورزش افزود: برگزاری جلسات با ریاست جمهوری خواهد بود که این موضوع هم مثل باقی شورا‌های عالی باید تعیین تکلیف شود که آیا نیازی به این شورا‌ها هست یا اینکه باید لغو شود.

اسدی گفت: در صورت لزوم ادامه یافتن شورای عالی جوانان و انجام سیاست گذاری نیازمند برگزاری منظم دوره‌های شورای عالی جوانان خواهیم بود.

وی یادآور شد: سازمان جوانان، دبیری شورای عالی جوانان را بر عهده دارد و در قالب این ساختار درخواست جلسه و مستندات و مصوبات را از دستگاه‌های عضو پیگیری می‌کنیم.

اسدی بیان کرد: سیاست گذاری‌های ما نیازمند تغییری اساسی در حوزه‌های اشتغال، خانواده، آموزش هستند، طبق آمار موجود در خصوص بیکاری با عدد تک رقمی رو به رو هستیم، اما آمار‌ها نشان می‌دهند از جمعیت ۸۵ میلیونی حدود ۱۳ میلیون جمعیت شاغل داریم که در هفته بیش از ۴۴ ساعت کار می‌کنند، بر این اساس تعریف ما مشکل دارد.

وی توضیح داد: واقعیت امر این است که تعاریف و آمار‌ها نمی‌تواند وضعیت جامعه را بهتر کند و باید کار اساسی انجام دهیم، اینکه از ۸۵ میلیون نفر فقط ۱۳ میلیون نفر اشتغال کامل دارند این یک بحران می‌تواند باشد.

اسدی گفت: تعریف‌ها و تغییر بهره وری از اشتغال دارای مشکل است، افزایش وام در صورت دارا بودن کارگاه و اشتغال افراد بیشتر طرحی موقتی است که اثرات آن کوتاه مدت خواهد بود.

وی بیان کرد: تغییر در سیاست گذاری در حوزه خانواده تنها نیازمند به افزایش وام‌های میلیونی ازدواج نخواهد بود، بلکه تمرکز بر فرزند آوری در جامعه‌ ما باید افزایش یابد.

اسدی افزود: با نبود فرهنگ سازی‌های درست و عدم تغییر در سیاست گذاری در حوزه خانواده آمار طلاق افزایش می‌یابد و این موضوع نشان دهنده‌ قرارگیری ما در راه اشتباه سیاست گذاری است.

وی توضیح داد: دستگاه‌ها باید بر مبنای ۷ محوری که در بیانیه‌ گام دوم که مقام معظم رهبری تعریف کرده اند از نو سیاست خود را اعلام کنند و در یک جا هماهنگ شوند.

اسدی گفت: این هماهنگی می‌تواند ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت بگیرد، همچنین باید با سیاست‌های جدید در گام دوم انقلاب پیش برویم نه با سیاست‌هایی که در گام اول اثر بخش نبوده است. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه