ارسال به دیگران پرینت

تعقیب بمب افکن‌های روسی توسط جنگنده های اروپایی در دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه از تعقیب و رهگیری دو بمب‌افکن روسی توسط جنگنده‌های ایتالیا، دانمارک و سوئد بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بالتیک خبر داد.

تعقیب بمب افکن‌های روسی توسط جنگنده های اروپایی در دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه از تعقیب و رهگیری دو بمب‌افکن روسی توسط جنگنده‌های غربی بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بالتیک خبر داد.

به گزارش تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن استراتژیک TU-۱۶۰ روسیه که در حال پرواز بر فراز آب‌های بی طرف و بین‌المللی دریای بالتیک بودند، توسط جنگنده‌هایی از کشورهای ایتالیا، دانمارک و سوئد تحت تعقیب قرار گرفتند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه، این بمب افکن‌ها از نوع دور بُرد بوده و در حال انجام عملیات پروازی زمانبندی شده، به مدت ۸ ساعت بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بالتیک بوده‌اند.

همچنین به گفته وزارت دفاع روسیه، دو جنگنده سوخو ۳۵ و سوخو ۲۷ نیز به حفاظت از بمب‌افکن روسیه پرداختند؛ ولی با این حال، در برخی از بخش‌های مسیر پروازی، جنگنده‌های F-۳۵ نیروی هوایی ایتالیا، جنگنده‌های F-۱۶ نیروی هوایی دانمارک و همچنین جنگنده گریپن سوئد، به تعقیب بمب افکن‌های روسی پرداختند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات پروازی بمب افکن‌های مذکور، بر فراز آب‌های دریاهای سیاه، بالتیک، آتلانتیک و اقیانوس آرام با موفقیت به اتمام رسیده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه