ارسال به دیگران پرینت

تصمیمی در خصوص عرضه متادون در داروخانه‌ها وجود ندارد

اراک-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: تصمیمی در خصوص عرضه متادون در داروخانه‌های استان وجود ندارد و هر نوع تصمیم در این خصوص نیازمند مصوبه این شورا است.

تصمیمی در خصوص عرضه متادون در داروخانه‌ها وجود ندارد

احمد ملک حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در خصوص قرنطینه کردن معتادان دستگیر شده در اراک به‌دلیل شیوع ویروس کرونا وجود داشت، اظهار کرد: خوشبختانه با تعامل و همکاری خوب شهرداری اراک این مشکل برطرف شد به طوری که شهرداری در این راستا مددسرایی را به این امر اختصاص داده که معتادان دستگیر شده به مدت ۱۴ روز در آن قرنطینه شده و در صورت احراز سلامت پس از آن به مرکز ماده ۱۶ ارجاع می‌شوند.

وی ادامه داد: تخریب ۲ منزل در کوچه‌های باریک یکی از محله‌های کوی سجادیه و ایجاد این مکان‌ها به پاتوق مصرف مواد مخدر گله‌مندی‌های زیادی را به همراه داشته است که انتظار می‌رود شهرداری اراک نسبت به تخریب کامل این منازل اقدام کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به عرصه متادون در داروخانه‌ها گفت: بحث عرضه متادون در داروخانه‌ها از هفته گذشته در کشور مطرح شد که با گله‌مندی کلینیک‌های درمانی نگهداری معتادین همراه شده است ولی تصمیمی در استان مرکزی در خصوص عرضه متادون در داروخانه‌ها وجود ندارد و هر نوع تصمیم در این خصوص نیازمند مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

ملک حسینی عنوان کرد: مراکز NA می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نشست‌های خود را با تعداد محدود و در فضای باز برگزار کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در پایان بیان کرد: برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی پیش‌بینی شده است که بیشتر برنامه‌ها به‌دلیل شرایط کرونایی در فضای مجازی از پنجم تا ۱۰ تیرماه امسال برگزار خواهد شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه