ارسال به دیگران پرینت

نتانیاهو: ائتلاف جدید بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که جایگاه سیاسی خود را در خطر می بیند؛ به اتهام زنی به رقبایش روی آورده است.

نتانیاهو: ائتلاف جدید بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید ائتلاف جدیدی که برای کوتاه کردن دست او از قدرت تشکیل شده؛ بزرگترین تقلب انتخاباتی تاریخ دموکراسی است.

البته رژیم جعلی صهیونیستی را نمی توان دموکراسی به حساب آورد حال آنکه این ادعای نتانیاهو به طرز عجیبی یادآور اظهارات دونالد ترامپ بعد از ناکامی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که مردم اسرائیل خود را فریب خورده احساس می کنند و در مقام پاسخگویی برخواهند آمد حال آنکه نباید جلوی اعتراضشان را گرفت.

اظهارات نتانیاهو در حالی است که امروز، «ناداو ارگمن» رئیس «شاباک» سازمان امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس، با ابراز نگرانی درباره تشدید درگیری میان طرفداران و مخالفان نتانیاهو در فضای مجازی، هشدار داد که ادامه این روند می تواند به حادثه ای مشابه حمله به کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) تبدیل شود.

در حادثه حمله به کنگره آمریکا، طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، قصد داشتند مانع از تائید ریاست جمهوری جو بایدن از سوی مجلس سنا شوند. این اقدام آنها به ایجاد هرج و مرجی وسیع در واشنگتن دی سی منجر شد و ادعای دموکراسی آمریکایی را به چالش کشید.

رئیس شاباک مدعی شده تحریک به خشونت در شبکه های اجتماعی می تواند به قیمت آسیب رساندن به برخی افراد تمام شود. اشاره او به «نفتالی بنت» و «آیلت شاکد» سران حزب راستگرای «یامینا» هستند که در ائتلاف علیه نتانیاهو مشارکت دارند.

به گزارش مهر، حدود پنج روز از «موافقت قطعی» رهبران هشت حزب صهیونیست برای تشکیل ائتلافی که پایه یک کابینه جدید شود و به نخست وزیری نتانیاهو بعد از ۱۲ سال خاتمه دهد؛ می گذرد.

در همین رابطه صدها تن از حامیان بنیامین نتانیاهو روزهای جمعه و شنبه در برابر خانه شماری از سیاستمداران راست‌گرایی که به ائتلاف جدید پیوسته اند، تجمع کرده و خواستار همکاری آنها برای جلوگیری از تشکیل کابینه جدید شده‌اند.

بر اساس این گزارش بیشترین تظاهرات در برابر خانه «آیلت شاکد» سیاستمدار شماره دو در حزب «یامینا» برگزار شده است. «بتسال‌ال اسموت‌ریچ» رهبر حزب «صهیونیست‌های دینی» که پیش‌تر متحد یامینا بوده، در صدر تظاهرات کنندگان در برابر خانه خانم شاکد، او را به خروج از این ائتلاف تشویق می‌کند.

یائیر نتانیاهو پسر بنیامین نتانیاهو نیز با انتشار آدرس خانه «نیر اورباخ» یکی از نمایندگان حزب «یامینا»، ظاهراً حامیان پدرش را به تظاهرات با هدف فشار بر این نماینده تشویق کرده است.

حزب «یامینا» تایید کرده که اورباخ در حمایت از ائتلاف جدید مردد بوده اما پس از دیدار روز جمعه با نفتالی بنت، گفته است که در کار تشکیل کابینه جدید اخلال نخواهد کرد.

در هر حال، پس از این رویداد، شبکه‌های عمده اجتماعی شامل توییتر، اینستاگرام و فیسبوک، صفحات پسر بنیامین نتانیاهو را موقتاً از دسترس او خارج کردند.

نظر به افزایش تهدیدها از ناحیه راستگرایان علیه نفتالی بنت که قرار است دو سال نخست در کابینه احتمالی جدید نخست وزیر باشد، شاباک سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تدابیر شدید امنیتی برای حفظ جان او و خانواده‌اش را به سطح تدابیر امنیتی برای یک نخست وزیرِ در قدرت ارتقا داده است.

حضور گسترده نیروهای آموزش دیده شاباک در «یگان حفظ جان شخصیت‌ها و مقامات» در کنار خانه نفتالی بنت در شهر «رعنانا» در حومه تل‌آویو، تاکنون برای هیچ کاندیدای نخست وزیری اعمال نشده بود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه