ارسال به دیگران پرینت

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در عمان

مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور تعدادی از فعالین اجتماعی و فرهنگی عمانی روز پنج شنبه ۱۳خردادماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در عمان

در این مراسم که با حضور علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان برگزار شد، چند تن از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی عمان در سخنانی به تبیین نقش و جایگاه امام خمینی (ره) و تاثیر اندیشه های ایشان در نزد نخبگان و مردم جهان و تقویت اسلام و اتحاد و انسجام اسلامی در بین امت اسلامی و همچنین برخی از ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) پرداختند و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

در ادامه این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی، اظهار کرد: بنیانی را که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ پایه گذاری کرد، پس از ارتحال ایشان توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دنبال می شود.

نجفی خاطر نشان ساخت: در منقبت و اوصاف امام خمینی(ره) مطالب زیادی در سطح دنیا، گفته و نوشته شده است. کل پیام نهضت بزرگ امام خمینی را می توان در دو اصل خلاصه کرد: یکی خودباوری در داخل که البته این   راهبرد برای قدرتهایی که وابستگی ایران را می خواستتند، خوشایند نبوده است و بهمین دلیل مشکلات زیادی را در طول چهار دهه گذشته برای ایران بوجود آورده اند و دیگری استقلال و نفی زور گویی و و نفی سلطه پذیری در مناسبات بین المللی بود. درواقع، خودباوری و استقلال، جوهره نهضت امام خمینی بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصمیم مرحوم سلطان قابوس در روزهای اول انقلاب برای اعزام هیاتی به ایران جهت تبریک پیروزی انقلاب، آن را ناشی از درک درست وی از پیام ملت ایران دانست.

نجفی در ادامه با اشاره به برگزاری قریب الوقوع سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نقش برجسته مردم در عرصه های گوناگون از جمله در انتخابات متعدد را حائز اهمیت خواند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که در پرتو اراده و خردمندی مقامات عالی دوکشور، روابط دوستانه ایران و عمان در زمینه های مختلف هر چه بیشتر توسعه پیدا کند و قطعا نقش اصحاب فکر و  اندیشه برای تقویت روابط دو کشور، مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه «موسوی زاده» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به گفتمان فرهنگی حضرت امام خمینی(ره) و تاثیرات آن بر جهان معاصر، تاکید کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که اسلام را در جهان زنده کرد  و روح بیداری و آزادگی را برای ما به ارمغان آورد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه