ارسال به دیگران پرینت

کاهش عوارض بیماری کرونا با مصرف این داروها

محققان در مطالعات آزمایشگاهی پی بردند داروی ضدالتهابی و خوراکی موسوم به «کلشی سین» در کاهش برخی عوارض بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان موثر است.

کاهش عوارض بیماری کرونا با مصرف این داروها

محققان مؤسسه قلب مونترال کانادا عنوان می‌کنند با توجه به کمبود درمان‌های خوراکی موجود برای جلوگیری از عوارض کووید ۱۹ در بیماران سرپایی و همچنین مشاهده مزیت کلشی سین در بیماران مبتلا به کووید ۱۹، این داروی ضد التهاب را می‌توان به عنوان درمانی برای افرادی که در معرض عوارض این بیماری هستند در نظر گرفت.

این مطالعه که در برزیل، کانادا، یونان، آفریقای جنوبی، اسپانیا و آمریکا انجام شده است به ارزیابی

توانایی کلشی سین در کاهش خطر عوارض مربوط به کووید ۱۹ در بیماران سرپایی بالای ۴۰ سال با حداقل یک عامل خطر برای پیشرفت بیماری پرداخته است.

دکتر «ژان کلود تاردیف»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «با توجه به پاندمی فعلی، در حالی که منتظر مصونیت جمعی از طریق واکسیناسیون در سراسر جهان هستیم، نیاز به درمان‌های برای پیشگیری از عوارض کووید ۱۹ در بین بیمارانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، همچنان باقی است. مطالعه ما نشان داد که می‌توان از کلشی سین برای کاهش عوارض برخی بیماران مبتلا به این بیماری استفاده کرد.»

داروی کلشی سین یک داروی ضدالتهاب ارزان قیمت و به راحتی در دسترس است. به صورت خوراکی و برای درمان نقرس، تب مدیترانه ای و پریکاردیت تجویز می‌شود.

این مطالعه شامل ۴۴۸۸ بیمار سرپایی بالای ۴۰ سال مبتلا به کووید ۱۹، با حداقل یک عامل خطر شناسایی شده برای عوارض این بیماری (به عنوان مثال دیابت، فشار خون بالا، بیماری تنفسی شناخته شده، چاقی) بود. بیماران به صورت تصادفی کلشی سین (۰.۵ میلی گرم دو بار در روز به مدت سه روز و بعد از آن یک بار در روز) یا دارونما به مدت ۳۰ روز دریافت کردند.

همچنین محققان مشاهده کردند خطر ذات الریه التهابی ویروسی در بیماران کرونایی دریافت کننده این دارو کمتر شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه