ارسال به دیگران پرینت

همتی: رییس‌ جمهور اقتصاددان می‌تواند موفق باشد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من فکر می کنم یک رییس جمهور اقتصاددان می توان. راهگشا باشد و با بینش اقتصادی اش قدم های جدی بردارد.

همتی: رییس‌ جمهور اقتصاددان می‌تواند موفق باشد

عبدالناصر همتی شامگاه شنبه (هشتم خرداد) با حضور در کلاب هاوس با تاکید بر اینکه جایگاه اقتصادی که داریم در شان این مردم عزیز نیست، اظهار کرد:  من به این دلیل وارد شدم چون فکر می کنم طی سه دهه گذشته که مشکلاتمان زیاد شده سیاست بر اقتصاد سوار بوده تلاش من بر عکس این است. من فکر می کنم یک رییس جمهور اقتصاددان می تواند راهگشا باشد و با بینش اقتصادی اش قدم های جدی بردارد.

وی افزود: من یک اقتصاددان هستم. من به اقتصاد دولتی اعتقادی ندارم، من معتقد هستم دولتی باید باشد که کالای عمومی را تهیه کند. دولت باید نقشش سرمایه گراری در زیر ساخت ها باشد. طرفدار کوچک کردن دولت هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:اینکه تعدیل را چه قدر قبول دارم این است که با عجله ایجاد شد و تورم سنگینی به کشور وارد کرد. باید با برنامه اجرا می شد.

همتی با اشاره به موضوع خصوصی‌سازی اظهار کرد: در مورد خصوصی سازی معتقد هستم باید این امر انجام بگیرد. در فعالیت هایی که جنبه بخش خصوصی دارد کار باید دست خصوصی ها باشد. ما نباید در این میان موجب رانت برای عده‌ای شویم. کسانی که بنگاه‌ها را خریداری می کنند باید برنامه داشته باشند که چه می خواهند بکند. اگر واگذاری ها شفاف باشد این کار باید ادامه پیدا کند


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: FATF از ملزومات اداره کشور است اما متاسفانه در ایران در گردنه سیاسی قرار گرفته است. من یک بار گفتم بیشترین نظر را در این زمینه باید رئیس بانک مرکزی بدهند. اما من کمترین نظر را داشتم. این ایده که اف ای تی اف را بپذیریم دیگر تحریم ها را نمی توانیم دور بزنیم کاملا غلط است. نزدیک ۲۰۰ نهاد و کشور عضو هستند اما ما و یک کشور دیگر فقط می فهمیم و عضو نیستیم؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه