ارسال به دیگران پرینت

طرف‌های برجام غیر از ایران با هیأت آمریکایی دیدار کردند

کشورهای عضو برجام و هیأت آمریکایی بدون حضور ایران، روز پنجشبنه احیای توافق هسته‌ای را در وین به بحث گذاشتند.

طرف‌های برجام غیر از ایران با هیأت آمریکایی دیدار کردند

کشورهای عضو برجام و هیأت آمریکایی بدون حضور ایران،  روز پنجشبنه احیای توافق هسته‌ای را در وین به بحث گذاشتند.

« میخاییل اولیانوف » نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری نوشت: «کشورهای عضو برجام (به غیر از ایران) امروز با هیأت آمریکایی دیدار کردند».

این دیپلمات روس افزود:‌ «ما در خصوص وضعیت فعلی امور در گفت‌وگوهای وین تبادل نظر کردیم و تأکید ویژه‌ای روی جنبه‌های اجرایی توافق آتی داشتیم. این گفت‌وگوها در مرحله پیشرفته‌ای از لحاظ جزئیات قرار دارند.»

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت‌کننده در مذاکرات وین روز سه‌شنبه پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی درباره نشست مذکور گفت: «امروز دور پنجم مذاکرات ما با کمیسیون مشترک برجام که متشکل است از ایران و کشور‌های ۱+۴، شروع شد و جلسه اول کمیسیون مشترک را داشتیم».

او در ادامه گفت: «ادامه کار توسط کارگروه‌ها در هر دو حوزه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها و کارگروه سوم که مربوط به نحوه اجرای توافقات خواهد بود، ادامه پیدا خواهد کرد» (جزئیات بیشتر).

روسای همه هیأت‌ها در نشست با اشاره به دستاوردهای حاصله در چهار دور قبلی مذاکرات به خصوص در دور چهارم و با استقبال از استمرار تفاهم فنی ایران و آژانس بر جدیت و تعهد خود برای تداوم کار فشرده با تمرکز بر موضوعات اصلی باقیمانده تأکید کردند.

این نشست در حالی برگزار شد که سوم خرداد ماه تفاهم اسفند ماه ایران و آژانس در خصوص ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد.

امروز (پنجشنبه) «ژانت یلن»، وزیر امور خزانه‌داری آمریکا در یک جلسه استماع در کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان گفت این نهاد آمریکایی به بررسی این خواهد پرداخت که رفع کدام تحریم‌ها علیه ایران مناسب است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «در خصوص ایران احتمالاً شما می‌دانید که رئیس‌جمهور نگاهش به مذاکراتی است که ممکن است موفق به بازگرداندن ایران به اجرای کامل توافق هسته‌ای شود»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه