ارسال به دیگران پرینت

استقبال آنگلا مرکل از دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه

صدراعظم آلمان طی سخنانی از خبر قطعی شدن دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا استقبال کرد و گفتگو را بهترین راه حل مشکلات خواند.

استقبال آنگلا مرکل از دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه

در پی انتشار خبر رسمی برگزاری دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از این تصمیم دو طرف استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، صدراعظم آلمان طی سخنانی گفت: افراد مختلف ممکن است عقاید متفاوتی با یکدیگر داشته باشند؛ علیرغم این موضوع، آنها می‌توانند با یکدیگر ملاقات کرده و به گفتگو بپردازند.

وی همچنین افزود: ما شاهد چنین مسأله‌ای در خصوص رئیس جمهور روسیه هستیم. ما می‌توانیم منافع اروپایی خودمان در قبال روسیه را از طریق گفتگو با رئیس جمهور روسیه خیلی بهتر پیش برده و بهبود بخشیم. من شخصاً خوشحال خواهم شد اگر چنین جلسه ملاقاتی برگزار شود.

«آنگلا مرکل» همچنین اضافه کرد: چنین ملاقات‌هایی همواره برگزار شده است، حتی در دوران جنگ سرد. دیپلماسی این شانس را خواهد داشت تا تنها از طریق گفتگو به موفقیت دست یابد.

لازم به ذکر است، شبکه سی‌ان‌ان امروز سه شنبه به نقل از دو مقام عالی رتبه آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۵ و ۲۶ خرداد ماه) در سوئیس دیدار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا قرار است در شهر ژنو با یکدیگر دیدار کنند.

این در حالیست که کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روسیه‌ای وی ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند.

سخنگوی کاخ کرملین پیشتر و در جریان نشست خبری خود گفت که کاخ کرملین به زودی بیانیه‌ای در خصوص دیدار میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا صادر خواهد کرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه