ارسال به دیگران پرینت

تعویض‌های یحیی فرشته نجات شدند/ پرسپولیس دوباره به سپاهان چسبید!

پیروزی پرسپولیس در اصفهان بار دیگر رقابت در صدر جدول را برای کسب قهرمانی رقابت های فصل جاری لیگ برتر داغ‌تر از گذشته کرد.

تعویض‌های یحیی فرشته نجات شدند/ پرسپولیس دوباره به سپاهان چسبید!

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز میزبان پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بود که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک سرخپوشان به پایان رسید.

سینا اسدبیگی (۳۶) برای ذوب آهن و شهریار مغانلو (۶۸) و مهدی عبدی (۸۰) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

دیدار معوقه هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول و ذوب آهن برای فرار از منطقه سقوط، نیاز به سه امتیاز این دیدار داشتند.

شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس بازی مالکانه خود را از همان ابتدا آغاز کردند تا بتوانند دروازه شهاب گردان را باز کنند. سانترهای خطرناک امید عالیشاه و مهدی ترابی از کناره‌های زمین با دفاع پرتعداد ذوبی ها همراه شد تا پرسپولیسی‌های حاضر در محوطه جریمه میزبان نتوانند گلزنی کنند.

بازیکنان ذوب آهن هر بار صاحب توپ شدند سعی بر کنترل آن داشتند اما فشار بالای بازیکنان پرسپولیس باعث می‌شد تا آنها توپ را از دست دهند.

با این حال بازیکنان ذوب آهن به خوبی توانستند با دفاع چندلایه خود مانع از پاس‌کاری‌های پشت محوطه جریمه پرسپولیسی‌ها شدند تا سرخ‌ها مجبور به نفوذ از جناحین شوند. هماهنگی بین خطوط دفاع و میانی ذوب آهن باعث شد تا آنها در نیمه اول کمترین اشتباه را در دفع توپ داشته باشند تا دروازه شهاب گردان بسته بماند.

بازگشت بزرگ پرسپولیس با تعویض‌های طلایی یحیی

شاگردان ذوب آهن که چشم به ضد حملات بسته بودند در دقیقه ۳۶ روی پاس رو به عقب کمال کامیابی نیا به حامد لک و اشتباه دروازه‌بان این تیم در دفع توپ توانستند با شوت از راه دور سینا اسدبیگی گلزنی کرده و کار را برای سرخ‌ها سخت‌تر از گذشته کنند.

بازیکنان پرسپولیس در ادامه بازی تهاجمی همه جانبه ای را انجام دادند اما هیچیک از حملات آنها خطرناک نبود تا دروازه میزبان تهدید شود.

نیمه دوم با ورود مهدی عبدی به جای عیسی آل کثیر در خط حمله پرسپولیس آغاز شد. تعویضی که شکل بازی پرسپولیس را نیز کاملاً تغییر داد.

وحید امیری که به عنوان دفاع چپ بازی می‌کرد به خط میانی پرسپولیس اضافه شد تا نفوذهایش کار را برای مدافعان ذوب آهن سخت کند. دفاع پرتعداد ذوب آهن تنها راهکار مجتبی حسینی برای حفظ پیروزی تیمش بود اما حملات پرتعداد سرخ‌ها باعث شد تا مدافعان ذوب آهن تمرکز خود را در برخی صحنه‌ها از دست دهند و نتوانند دفاع خطی خود را به خوبی ادامه دهند.

اوت دستی وحید امیری در دقیقه ۴۸ توپ را به کمال کامیابی نیا در محوطه جریمه ذوب آهن رساند که ضربه این بازیکن با اصابت به تیر عمودی دروازه به گل تبدیل نشد.

در ادامه مهدی عبدی روی پاس عمقی مهدی ترابی در موقعیت گل قرار گرفت و توانست شوت سرکش خود را به تور دروازه شهاب گردان بچسباند اما کوپال ناظمی داور مسابقه با تصمیم کمک خود رأی به آفساید بودن آن داد تا بازی همچنان به نفع میزبان ادامه پیدا کند.

گل محمدی که به خوبی از اهمیت سه امتیاز این دیدار آگاه بود در دقیقه ۶۶ شهریار مغانلو را وارد زمین کرد تا تعویض‌های طلایی یحیی تکمیل شود!

شهریار مغانلو در دقیقه ۶۸ روی سانتر احمد نورالهی توانست با ضربه سر گل تساوی را به ثمر برساند تا بار دیگر توان گلزنی خود را به رخ فوتبالی‌ها بکشد.

حملات پر دامنه پرسپولیس همچنان ادامه داشت تا اینکه مهدی عبدی روی سانتر امید عالیشاه در دقیقه ۸۰ توانست گل پیروزی بخش پرسپولیس را به ثمر برساند.

پرسپولیس با این برد به امتیاز ۴۸ رسید تا تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان اصفهان در جایگاه دوم باقی بماند.

ذوب آهن نیز ۲۱ امتیازی ماند تا در رده چهاردهم جدول قرار بگیرد و همچنان یکی از نامزدهای سقوط به لیگ دسته اول باشد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه