ارسال به دیگران پرینت

فرمانده سنتکام: به دنبال حل مشکل حملات پهپادهای کوچک در عراق هستیم

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه تاکید کرد: توسعه شیوه‌های تعامل با حملات انجام شده با پهپادهای کوچک همچنان اولویت اولیه ماست.

فرمانده سنتکام: به دنبال حل مشکل حملات پهپادهای کوچک در عراق هستیم

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تاکید کرد: واشنگتن هنوز به راه حل‌هایی برای این مشکل نرسیده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در جمع خبرنگاران همراه در سفرش به منطقه نسبت به افزایش روند استفاده از پهپادها از سوی گروه‌های مسلح عراقی در سال‌های آینده هشدار داد.

مک‌کنزی احتمال داد: گروه‌های مسلح احتمالا روی حملات پهپادها علیه نیروهای آمریکایی با هدف واداشتن آمریکایی‌ها به خروج از عراق تکیه دارند و این وضعیت خطرناک است.

او تصریح کرد: این پهپاهای کوچک به دلیل سهولت خرید و کمی هزینه‌اش و سختی رصد و رهگیری آنها چالشی قابل ملموس است. او بر لزوم یافتن راه‌های جدید برای تعامل با این خطر در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان تاکید کرد.

مک‌کنزی افزود: ما به دنبال یافتن راه‌های فنی و تکنولوژیکی هستیم که فرصت مقابله با رهگیری پهپادها را فراهم خواهد کرد.

این ژنرال خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها مربوط به یافتن راه‌های جدید برای قطع کنترل بین پهپاد و موتور آن و بهبود سیستم‌های حسگر ویژه رادارها با هدف رصد این تهدیدات به اضافه راه‌های الکترونیکی برای ساقط کردن پهپادها هستند.

او افزود: احتمالا شیوه‌های مهار و برقراری شبکه‌های حمایت‌کننده ارتقا یافته برای پشتیبانی از مواضع ارتش آمریکا در مقابل پهپادها استفاده می‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه