ارسال به دیگران پرینت

پیش‌بینی یک مرکز افکار سنجی از میزان حضور مردم در انتخابات

طبق گفته‌های رئیس یک مرکز افکار سنجی با بررسی ۴۰۳ نمونه، ۴۸.۱ حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند و ۲۱.۱ درصد قطعاً در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

پیش‌بینی یک مرکز افکار سنجی از میزان حضور مردم در انتخابات

خدادی -معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - عصر روز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) در بازدید از مرکز افکارسنجی موسسه دیده‌بان افکار عمومی  نوید ایرانیان به عنوان مرکز خصوصی افکارسنجی درباره اهمیت توجه به اطلاعات درست و اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه ما برگشت مخاطب و  شناخت جامعه نسبت به رسانه است.

او ادامه داد: طبیعتاً تصمیماتی که مبتنی بر اطلاعات درست گرفته می‌شوند از خطای کمتری برخوردار هستند و باعث می‌شوند که وقت و انرژی هدر نرود و توسعه سریع و کاهش آسیب‌ها را به دنبال دارد. افکارسنجی درست باعث می‌شود که مسئولان با حفره‌های ذهنی مردم آشنا شوند و بتوانند با شناخت بیشتری تصمیم بگیرند. 

او یادآور شد: مشخص است که میزان شناخت درد می‌تواند به درمان کمک کند. اطلاعات درست باعث می‌شود نه تنها تصمیمات درستی گرفته شود بلکه از تصمیمات اشتباه نیز جلوگیری شود.

خدادی با بیان اینکه اطلاعات درست می‌توانند تاثیر مهمی در اقناع ذهن مخاطب داشته باشد،  خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در سال ۹۸ ما شاهد بزرگترین مراسم تشییع تاریخ ایران بودیم؛ مراسمی که اتفاقا در شهرهایی برگزار شد که بسیاری از آنها چندماه قبل صحنه اعتراض‌ها بودند بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که مردم به میزانی که قانع شوند مشارکت می‌کنند و حاکمیت می‌تواند در این تصمیم‌سازی‌ها سهیم شود.

معاون امور مطبوعاتی اظهار کرد: نیاز اصلی رسانه‌ها این است که بخش افکار سنجی را احیا کنند و مسئولان نیز نسبت به این اطلاعات احساس نیاز داشته باشند.

همچنین اختری، رئیس این مرکز افکار سنجی در سخنانی ضمن توضیح روش‌های انجام افکارسنجی و بیان اهداف این مرکز اطلاعاتی را درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ عنوان کرد و درباره انتخابات پیش‌رو نیز به بیان توضیحاتی پرداخت.

 بر اساس گفته‌های اختری با بررسی ۴۰۳ نمونه ۴۸.۱ درصد حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند و ۲۱.۱ درصد قطعاً در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه