ارسال به دیگران پرینت

تلاش آمریکا برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز با اعلام تلاش آمریکا برای تعلیق خدمات کنسولی کشورش تأکید کرد: واشنگتن فقط اقدامات نمایشی انجام می دهد.

تلاش آمریکا برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه

 «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا از محدودیت‌های اِعمالی توسط روسیه سوء استفاده می کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت که آمریکا از اقدامات محدود کننده فعالیت‌های دیپلماتیک و نهادهای کنسولی که از سوی مسکو (به صورت تلافی جویانه) اعلام شده به عنوان بهانه‌ای برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه استفاده می‌کند.

این دیپلمات روسیه ادامه داد: ما مکرراً به آمریکایی‌ها هشدار داده ایم که در صورت عدم پاسخ مثبت به پیشنهادات ما در مورد چگونگی تنظیم شرایط فعالیت نهادهای خارج از کشور، ممکن است اوضاع به طور جدی تغییر کند.

وی همچنین اضافه کرد که آمریکایی‌ها با سوء استفاده از این وضعیت به عنوان بهانه ای برای تلافی مسائل مربوط به فعالیت‌های دیپلماتیک خود می‌پردازند.

ریابکوف خاطرنشان کرد که با وجود فشارهایی که بر نهادهای روسی در آمریکا وارد می‌شود، آن‌ها بدون محدودکردن خدمات کنسولی خود به فعالیت ادامه می‌دهند.

«سرگئی ریابکوف» تأکید کرد: ما تا آنجا که ممکن است، بدون پایین آوردن سطح خدمات کنسولی، به فعالیت خود ادامه می‌دهیم. آمریکا می‌توانست از تصمیم برای محدود کردن صدور ویزای غیر مهاجرتی و خدمات کنسولی خودداری کند، اما واشنگتن حاضر به سازش نیست. تاکنون ما در اقدامات آمریکا چیزی جز اقدامات نمایشی ندیده‌ایم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه