ارسال به دیگران پرینت

مشکلات اقتصادی نباید اهمیت کار آموزش را تحت تاثیر قرار دهد

امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت باید در اولویت قرار گیرد، گفت: مشکلات اقتصادی نباید اهمیت کار آموزش را تحت تاثیر قرار دهد.

مشکلات اقتصادی نباید اهمیت کار آموزش را تحت تاثیر قرار دهد

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار عصر یکشنبه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش ایلام ضمن تبریک روز معلم و تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و نیز سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری اظهار کرد: نقش علم و عالم در فرهنگ اسلامی بسیار بالا است، شاید در هیچکدام از ادیان جایگاه ویژه معلم چنین مورد توجه قرار نگرفته باشد.

امام جمعه ایلام در ادامه تصریح کرد: عقل به عنوان یکی از منابع اصلی استنباط شرعی است و در اسلام هر فردی بایستی نسبت به اصول دین مجتهد خودش باشد و با کمک استدلال بتواند توحید، نبوت و معاد را استنباط کند و در برابر القاء بسیاری شبهات قدرت پاسخگویی داشته باشد.

کریمی تبار در ادامه با اشاره به اینکه در اسلام محدودیتی برای فراگیری دانش وجود ندارد عنوان کرد: یادگیری علم از شخصی که خود عامل باشد و یا خیر، هیچ محدودیتی ندارد و علم آموزی در اسلام چنان حائز اهمیت است که معلم هم شان پدر و مادر قرار گرفته و با اولین مطلبی که به متعلم یاد می‌دهد گناهانش آمرزیده می‌شود.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ضرورت تکریم جایگاه معلمان در جامعه اظهار کرد: چنانچه از منزلت معلم کاسته شود، نفوذ کلامش در تعلیم و تربیت جوانان کاسته خواهد شد که خروجی آن در کل جامعه تاثیرگذار می‌باشد

حضور فیزیکی معلمان تاثیر فوق العاده ای در تعلیم دانش آموزان دارد

وی بر لزوم توجه وزارت خانه، تدوین قوانین کارگشا از طریق مجلس شورای اسلامی و نیز توجه تک تک افراد جامعه نسبت به جایگاه، شان و حرمت معلم تاکید کرد و افزود: وجود مشکلات اقتصادی نباید اهمیت کار آموزش را تحت الشعاع قرار دهد و نقش موثر علم، تعلیم و تربیت باید در اولویت قرار گیرد

وی در ادامه افزود: حضرت علی (ع) در باب جایگاه ویژه معلم می‌فرمایند: بالاتر از این نمی‌شود جایگاه رفیع معلم را معرفی کرد.

کریمی تبار در ادامه با اشاره به شیوع و همه گیری بیماری کرونا و تاثیرش بر امر تعلیم و تربیت در فضای آموزشی کشور، بیان کرد: فاصله فیزیکی ایجاد شده بر نقش تعلیم و تربیت دانش آموزان تاثیر مستقیم برجای گذاشته و هرچه زمان فراتر رود جبران این خسارت سنگین‌تر خواهد بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: ارتباط علمی دانش آموزان از طریق شبکه شاد برقرار شده اما به واسطه استفاده و دسترسی آنها با شبکه‌های مجازی و کانالهای مختلف زمینه لغزش‌هایی فراهم شده که در تربیت آنها موثر است.

وی در پایان تاکید کرد: ارتباط چهره به چهره، نفس و حضور فیزیکی معلمان تاثیر فوق العاده ای در تعلیم و به خصوص تربیت دانش آموزان دارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه