ارسال به دیگران پرینت

بازداشت ۱۸۰ نفر از معترضین در کلمبیا

در پی درگیری نیروهای امنیتی کلمبیا با معترضین به افزایش مالیات در این کشور، دستکم ۱۸۰ تن از معترضین بازداشت شده و اموال دولتی مورد حمله آنها نیز به شدت آسیب دیده اند.

بازداشت ۱۸۰ نفر از معترضین در کلمبیا

 در پی افزایش بی رویه و هر روزه مالیات تعیین شده بر کالاهای مصرفی ناشی از سیاست‌های دولت کلمبیا تحت عنوان قانون «اصلاحات مالیاتی»، صدها تن از مردم این کشور علیرغم قرار داشتن کلمبیا در نقطه اوج موج سوم همه گیری کرونا، به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات زدند.

بر اساس گزارش منابع محلی، این تظاهرات از سه روز پیش آغاز شده و تاکنون تعداد زیادی از بانک‌ها و ساختمان‌های دولتی این کشور مورد حمله معترضین قرار گرفته‌اند.

همچنین بیش از ۲۰۰ نیروی پلیس در جریان برخورد با معترضین مجروح شده و بیش از ۱۸۰ نفر از معترضین نیز بازداشت شده‌اند.

گفته می‌شود دستکم پنج تن از نیروهای پلیس بر اثر پرتاب ادوات آتش زا از سوی معترضین به سمت آنها، دچار سوختگی شدید شده و تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارند.

در همین حال، خبرگزاری رویترز نیز از کشته شدن دستکم یک تن از معترضین در جریان اعتراضات خبر داده و دولت کلمبیا را متهم به عدم سازش و میل به تقابل با معترضین کرده است.

رسانه‌های محلی میزان خسارت وارد آمده به ساختمان‌ها و سایر دارایی‌های دولتی را دستکم ۲۱.۵ میلیون دلار برآورد کرده اند و این در حالیست که هر ساعت، به میزان تنش‌ها افزوده می‌شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه