ارسال به دیگران پرینت

درگیری نظامی میان آمریکا و چین اجتناب پذیر است

معاون وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه رقابت حداکثری میان واشنگتن و چین به معنای درگیری نظامی میان آنها نیست، گفت که جلوگیری از درگیری اجتناب پذیر است.

درگیری نظامی میان آمریکا و چین اجتناب پذیر است

 معاون وزیر دفاع آمریکا طی سخنانی گفت که معتقد نیست درگیری آمریکا و چین اجتناب ناپذیر باشد اما هر دو طرف باید در اجتناب از تنش‌های غیر ضروری با یکدیگر تلاش کنند.

بر اساس این گزارش، «کاتلین هیکز» معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده و چین دلایل زیادی برای افزایش ارتباط با یکدیگر دارند و رقابت حداکثری میان آنها الزاماً به معنای درگیری نیست و منافع هر دو طرف در اجتناب از درگیری است.

وی که این سخنان را در نشست مجازی خود با مؤسسه «آسپن» واشنگتن مطرح می‌کرد، گفت: پرزیدنت بایدن بیان کرده که با وجود رقابت حداکثری میان ایالات متحده و چین، ما نیازی به درگیری با یکدیگر نداریم. در راستای پیشبرد منافع آمریکا، پیش بینی ما این است که ارتش ایالات متحده به عنوان یک بازیگر حامی ابزارهای دیپلماتیک، اقتصادی و سایر ابزارها عمل خواهد کرد. نکته مهم در ارزش‌های ارتش (آمریکا)، نشان دادن اراده و توانایی در جلوگیری از باورپذیری اقدامات تهاجمی چین است.

وی همچنین افزود: این بهترین موقعیت برای جلوگیری از درگیری است. (با اینحال) ما توانایی ایالات متحده را برای جنگ و پیروزی تضمین می‌کنیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه