ارسال به دیگران پرینت

جاسوسان آلمانی مامور شناسایی "ناقضان فتنه‌گر محدودیت‌های کرونا" شدند

آژانس جاسوسی داخلی آلمان افرادی را که در اعتراض‌های خیابانی نسبت به سیاست قرنطینه عمومی شرکت داشته‌اند، تحت نظر قرار گرفته‌ تا آن دسته از معترضانی را که با هدف تحریک مردم به خشونت، محدودیت‌های کرونایی را نقض می‌کنند، شناسایی کند.

جاسوسان آلمانی مامور شناسایی "ناقضان فتنه‌گر محدودیت‌های کرونا" شدند

سخنگوی آژانس جاسوسی داخلی آلمان(BfV) با اعلام این خبر گفت که این نظارت شامل برخی از اعضای جنبش«تفکر جانبی»(Querdenker) است که به طور فزاینده‌ای به اعتراض‌های خشن علیه قرنطینه کرونا دامن می‌زنند و از سوی طرفداران توهم توطئه و نظریه‌پردازان راست افراطی تغذیه می‌شوند.

اعتراض‌های خیابانی این جنبش سال گذشته و با ترتیب دادن تجمع کوچکی در جنوب شهر اشتوتگارت آغاز شد ولی دامنه این اعتراض‌ها در سایر شهرهای آلمان گسترده شد. مقام‌های دولت آلمان نگران این هستند که طرفداران گروه‌های راست افراطی و نظریه‌پردازان توطئه که حتی وجود بیماری کووید-۱۹ را انکار می‌کنند با استفاده از گلایه‌های مردم نسبت به طولانی شدن محدودیت‌های کرونایی، خشونت‌های خیابانی را پنج ماه مانده به برگزاری انتخابات سراسری در این کشور، تحریک کنند.

سخنگوی آژانس جاسوسی داخلی آلمان اذعان می‌کند که اعتراض‌های قانونی علیه سیاست‌های کرونایی دولت به طور مکرر و فزاینده‌ای مورد سوء استفاده طرفداران جنبش«تفکر جانبی» و حزب راست افراطی آلترناتیو قرار می‌گیرد تا در پس این اعتراض‌ها، اهداف سیاسی آنها در مخالفت با نظام حاکم محقق شود.

ورود جاسوسان داخلی آلمان به موضوع فنته‌گری جریان راست افراطی در شرایطی است که به گفته گئورگ مایر، وزیر کشور ایالت شرقی تورینگن، اعتراض‌ها طی هفته‌های اخیر چنان رادیکال شده که معترضان، نیروهای پلیس حاضر در خیابان‌ها را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه