ارسال به دیگران پرینت

نخستین قهرمانی گرگان در لیگ بسکتبال| صمد و یارانش غافل‌گیر شدند

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با کسب برد دراماتیک‌ مقابل مهرام تهران، برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر شد.

نخستین قهرمانی گرگان در لیگ بسکتبال| صمد و یارانش غافل‌گیر شدند

چهارمین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال مردان ایران از ساعت ۲۰:۲۰ امشب (شنبه) ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد که در پایان، تیم شهرداری‌گرگان با کسب سومین برد مقابل مهرام تهران، توانست برای نخستین بار عنوان قهرمانی لیگ را ‌کسب کند. این دیدار با حساب ۱۰۳ - ۱۱۰ به سود گرگان تمام شد تا پر امتیازترین بازی این فصل شود.

مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، شاگردان خود را با ترکیب ابتدایی محمد جمشیدی، نوید رضایی‌فر، آلاده آمینو، مایک رستم‌پور و پری‌پتی به زمین فرستاد.

در سوی دیگر نیز با تصمیم علی آرزومندی مهرام تهران با ترکیب صمد نیکخواه، مهدی کامرانی، مالک ترنت، سامرز و حامد حسین‌زاده بازی را آغاز کرد.

در آغاز این بازی این تیم گرگان بود که با دو پرتاب خطای رستم‌پور ۲ بر صفر پیش افتاد، اما سه دقیقه بعد از بازی این‌ مهرام بود که با درخشش صمد و ترنت ۱۵ - ۱۰ پیش افتاد. با بالا رفتن تعداد خطای مهرام، آرزومندی دو دقیقه ‌مانده ‌به پایان این کوارتر، تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه گرگان‌ اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد تا مهرام این‌ کوارتر را ۲۰ - ۱۹ پیروز شود.

با شروع کوارتر دوم این‌ گرگانی‌ها بودند که با پرتاب‌های سه امتیازی مایک رستم‌پور، سینا واحدی و پری‌پتی ضمن جبران اختلاف امتیاز، ۳۰ - ۳۶ از حریف پیشی‌ گرفتند تا آرزومندی تقاضای وقت استراحت کند. با لی آپ صمد اختلاف امتیاز به ۵ امتیاز کاهش یافت تا این‌بار گرگانی‌ها در حالی ‌که ۴۷ - ۵۲ پیش بودند، وقت استراحت بگیرند. این ‌کوارتر ۲۷ - ۳۵ به سود گرگان‌ پایان یافت تا شهرداری ۴۷ - ۵۴ پیروز به رختکن برود.

کوارتر سوم بازی‌ در حالی پیگیری شد که مهرامی‌ها با عملکرد خوب در دفاع‌وحمله نبض بازی را در اختیار داشتند و با چهار امتیاز متوالی حسین‌زاده به امتیاز ۵۷ رسیدند تا به یک امتیازی گرگان برسند. در حالی‌ که مهرام موفق شد ۷۳ - ۷۰ پیش بیافتد، مهدی کامرانی به دلیل پنج خطایی شدن از ترکیب مهرام بیرون رفت. صمد نیز به دلیل پنج خطایی شدن از بازی بیرون رفت. این کوارتر با حساب ۳۳ - ۲۱ به سود مهرام پایان یافت تا شاگردان آرزومندی ضمن جبران اختلاف امتیاز، ۸۰ - ۷۵ پیش بیافتند.

در کوارتر چهارم دو تیم حملات خود را از دست دادند تا گرگان تنها با کسب ۵ امتیاز نتیجه را در امتیاز ۸۰ به تساوی بکشد. مهرام تاپنج دقیقه مانده به پایان این‌ کوارتر، هیچ امتیازی کسب نکرد. عملکرد پایاپای دو تیم در این‌ کوارتر ادامه یافت تا اینکه با پرتاب سه امتیازی حامد حسین‌زاده مهرام به امتیاز ۹۰ رسید. در حالی که بازی ۹۰ - ۹۱ به سود گرگان ادامه داشت، ۱۸ ثانیه مانده به پایان کوارتر چهارم مهرام تقاضای وقت استراحت کرد. با اشتباه رضایی‌فر، مهرام با دو امتیاز ترنت ۹۲ - ۹۱ پیش افتاد. در حالی که‌ مهرام ‌تا سه صدم‌ثانیه‌مانده به پایان بازی ۹۶ - ۹۳ پیش بود، پتی با پرتابی فوق‌العاده بازی را به تساوی کشید تا بازی به اور تایم اول برود.  

در وقت اضافه اول هم دو تیم به صورت خیلی نزدیک پیش رفتند که گرگان ۱۰۳ - ۱۰۶ پیش افتاد تا مهرام تقاضای وقت استراحت کرد. این دیدار در نهایتا ۱۰۳ - ۱۱۰ به سود شهرداری تمام شد تا برای نخستین بار گرگانی‌ها قهرمان لیگ بسکتبال شوند.

مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار شد که شهرداری گرگان با کسب سه برد مقابل مهرام تهران در مجموع ۳ بر یک پیروز سری فینال شد تا عنوان قهرمانی این فصل را به دست آورد.

نتایج بازی‌های دو تیم در سری فینال به شرح زیر است:

بازی اول) شهرداری گرگان ۸۴ - ۷۲ مهرام تهران

بازی دوم) مهرام تهران ۱۰۱ - ۷۸ شهرداری گرگان

بازی سوم) شهرداری گرگان ۸۸ - ۶۶ مهرام تهران

بازی چهارم) مهرام تهران ۱۰۳ - ۱۱۰ شهرداری گرگان

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه