ارسال به دیگران پرینت

عمران خان معترضان ضد فرانسه را خطاب قرار داد

نخست‌وزیر پاکستان امروز، دوشنبه خطاب به معترضان ضد فرانسه گفت، آتش زدن، تخریب، اعتراضات به نفع اسلام نیست و تاثیری بر اهانت‌کنندگان به پیامبر اکرم (ص) نمی‌گذارد.

عمران خان معترضان ضد فرانسه را خطاب قرار داد

عمران خان،‌ نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به اعتراضات علیه کاریکاتورهای موهن به رسول اکرم ص تصریح کرد:‌ با رهبران اسلامی برای جرم دانستن اهانت به اسلام و نمادهای اسلامی هماهنگ می‌کنم.

او تصریح کرد: ما نیز از این اهانت ناراحتیم وقایع رخ داده قلب ما را به درد می‌آورد اما چه کسی تعیین می‌کند این عشق به پیامبر است؟ زمانی که این عشق به پیامبر به خشونت تبدل شده و از آن سوء استفاده می‌شود به نفع دین نخواهد بود بلکه موجب مشکلاتی برای کشور ما می‌شود. این رویدادها باعث اذیت کشورهایی که اهانت کرده‌اند، نیست. ما با تظاهرات و آشوب به خودمان آسیب می‌رسانیم نه به غرب.

اعتراضات علیه فرانسه در پاکستان طی چند هفته در چند شهر بزرگ این کشور برپا شده و اعضای گروه اسلام‌گرای رادیکال "تحریک لبیک پاکستان" TLP خواستار اخراج مارک بارتی، سفیر فرانسه از پاکستان و تحریم محصولات و شرکت‌های فرانسوی شدند. گروه TLP ضرب الاجل ۲۰ آوریل را برای اخراج بارتی تعیین کرده است.

چند روز پیش هیئت دیپلماتیک فرانسه در پاکستان به شهروندان و شرکت‌های فرانسوی توصیه کرد در مواجهه با تهدیدات حامیان تندروی گروه TLP خاک این کشور را ترک کنند.

در یک ایمیل سفارت فرانسه در پاکستان نوشته شد: به دلیل تهدیدات جدی علیه منافع فرانسه در پاکستان به اتباع و شرکت‌های فرانسوی توصیه می‌شود موقتا این کشور را ترک کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مژگان ارسالی در

      کاش این متعصبان خشک مغز میفهمیدند که عمل انسان دوستانه احترام به پیامبر است نه وحشیگری و ادم کشی جنایت

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه