ارسال به دیگران پرینت

نشست کمیسیون مشترک برجام فردا به صورت حضوری در وین ادامه می‌یابد

نشست کمیسیون مشترک برجام فردا در سطح معاونین وزیر خارجه به صورت حضوری در وین ادامه می‌یابد.

نشست کمیسیون مشترک برجام فردا به صورت حضوری در وین ادامه می‌یابد

 شبکه تلویزیونی الجزیره هم اکنون اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام فردا در سطح معاونین وزیر خارجه به صورت حضوری در وین ادامه می‌یابد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام فردا سه‌شنبه ساعت ۱۰ به صورت حضوری در وین ادامه می‌یابد.

این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ (کشورهای باقیمانده در برجام) برگزار خواهد شد.

ریاست نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در خصوص نشست جاری در وین گفت: مذاکرات وین پیشرفت‌هایی داشته است. خبرهایی از پیشرفت مشاهده شده است. فکر می‌کنم از هر دو طرف حسن نیت واقعی برای رسیدن به توافق وجود دارد و این خبر خوبی است.

سخنگوی دولت آلمان نیز امروز اعلام کرد که اراده برای تحقق پیشرفت در گفتگوهای هسته‌ای وین وجود دارد.

این مقام آلمانی در این باره اضافه کرد: در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است. در مجموع این مذاکرات، در مسیر نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر باشد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین هم ساعاتی پیش در پیامی توییتری اعلام کرد: هیأت‌های (نمایندگی) روسیه و آمریکا در مذاکرات وین رایزنی‌های دوجانبه مفیدی درباره مسائل مربوط به لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته‌ای در چارچوب برجام داشتند.

وی پیشتر نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: با جمع بندی نتایج دو هفته مذاکرات در مورد احیای برجام می‌توانیم با رضایت اعلام کنیم که مذاکرات وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده است. هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به یک راه حل عملی در خصوص فعال کردن برجام وجود دارد اما ما از کلی گویی به سمت توافق بر سر گام‌های ویژه در راستای رسیدن به هدف حرکت کرده‌ایم.

این در حالیست که اولیانوف جمعه هفته گذشته نیز از احتمال نشست امروز شنبه اعضای برجام در سطح رؤسای هیئت‌های شرکت کننده خبر داده بود.

پیشتر در نشست روز پنجشنبه گذشته مقرر شد که گفتگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، ادامه یابد و نتایج آن‌ها به کمیسیون مشترک اعلام شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه