ارسال به دیگران پرینت

حضور ۱۸۶ اکیپ درمان در مناطق پرخطر کرونا در اردبیل

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل گفت: در پیک چهارم کرونا قرار است ۱۸۶ اکیپ درمان در مناطق پرخطر کرونایی در استان اردبیل حاضر شده و تست و مراقبت از بیماران را انجام دهند.

حضور ۱۸۶ اکیپ درمان در مناطق پرخطر کرونا در اردبیل

رامین سلطانی اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل از دوران دفاع مقدس فعالیت خود را در خدمت‌رسانی به رزمندگان، مصدومان و مجروحان جنگ تحمیلی آغاز کرد و بعد از پایان جنگ نیز فعالیت خود را در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان متمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: از سال ۷۵ با شکل‌گیری بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل فعالیت‌های متنوعی را از این مجموعه شاهد هستیم به طوری که در شرایط کنونی نیز در دوران کرونا خدمات جامعه بسیج پزشکان کاملاً مشهود و ملموس است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد جامعه پزشکی که شش هزار نفر را شامل می‌شود، عضو بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل هستند که ما به اعضای خود اعم از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و سایر اقشار حوزه بهداشت و درمان خدماتی را ارائه کرده و سعی می‌کنیم از ظرفیت آنها برای خدمت‌رسانی بیشتر به گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه استفاده کنیم.

سلطانی افزود: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پیک سوم بیماری کرونا مجاهدت‌هایی را از سوی بسیجیان و جامعه بسیج پزشکان شاهد بودیم که در آبان ماه سال گذشته اوج این اقدامات و خدمات‌رسانی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار اعزام اکیپ‌هایی به مناطق محروم و پرخطر کرونایی، گندزدایی و ضدعفونی معابر و کمک به کارگاه‌های تولید ماسک در دستور کار بسیج جامعه پزشکی استان بوده که سعی کردیم خطرات و آسیب‌های دوران کرونا به نحوی فروکش پیدا کند.

سلطانی به اجرای موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مهار چهار ماهه پیک سوم کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در این رزمایش تیم‌های مختلف پایش، نظارت، مراقبت و حمایت سعی کردند تا در خدمت اقشار مختلف جامعه بوده و محله به محله و حتی خانه به خانه بیماری کرونا را کنترل کنند.

وی اضافه کرد: هر چند دشمنان انقلاب اسلامی پیش‌بینی می‌کردند که در خیز سوم فوتی‌های روزانه کرونا در کشور به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر برسد اما با اجرای چهار ماهه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به شدت این آمار فروکش کرد و تا ۷۰ درصد آمار بستری‌ها و مرگ و میرهای کرونا کنترل شد.

سلطانی بیان کرد: در اجرای این طرح ما گام به گام و خانه به خانه فرآیندها را به پیش بردیم به طوری که ۲۷۴ تیم مراقبتی با همراهی بسیجیان و جامعه پزشکی شکل گرفت تا خدماتی را به هموطنان ارائه کنند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اظهار کرد: در کنار تیم‌های مراقبتی ۴۲۱ تیم نظارت و ۸۴۸ تیم حمایتی نیز در کمک به آسیب‌دیدگان کرونایی شکل گرفت تا غربالگری، نظارت، پایش و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر انجام شود.

سلطانی تصریح کرد: در مدت ۱۲۰ روز اجرای این طرح تا اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۸ درصد جمعیت استان غربالگری شده که یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس تفاهم نامه ملی بین سپاه و بسیج و وزارت بهداشت چک لیست‌هایی در اجرای این طرح تهیه شد تا افراد مشکوک و مبتلا به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شوند.

سلطانی افزود: در اجرای این طرح هشت هزار و ۵۲۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا شناسایی و در نهایت صداقت سعی کردیم در کنار مداوای آنها با توزیع ۲۹ هزار بسته معیشتی از این افراد حمایت‌های اقتصادی را نیز انجام دهیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان توزیع هشت هزار و ۵۴۰ بسته بهداشتی و اعزام تیم‌های متعدد پزشکی به مناطق پرخطر را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در موج چهارم کرونا نیز برنامه‌ریزی شده تا ۱۸۶ اکیپ درمانی در مناطق محروم و پرخطر کرونا حضور پیدا کرده و همچنان نظارت و پایش‌ها را انجام دهند.

سلطانی بازدیدهای مکرر و نظارت بر مطب پزشکان و کاهش خطرات انتقال بیماری کرونا را در این مکان‌ها یادآور شد و اضافه کرد: ۲۴ نقاهتگاه استان دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و پیش‌بینی می‌کنیم در خیز چهارم با استفاده از ظرفیت بسیجیان، پایگاه‌های محلات و همچنین پزشکان متخصص و فوق تخصص بتوانیم با کمترین فوتی از خیز چهارم نیز عبور کنیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در مهار پیک چهارم نیز جامعه بسیج پزشکان در کنار سایر گروه‌ها آمادگی دارد تا طرح نظارت، پایش و قرنطینه هوشمند را اجرا کند که در این زمینه امیدواریم خود مردم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را کمک کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه