ارسال به دیگران پرینت

مقام آمریکایی در بیروت: بدون تشکیل دولت، نمی‌توان اقدامی موثر برای لبنان انجام داد

معاون وزیر خارجه آمریکا که به بیروت سفر کرده است، رهبران سیاسی لبنان را به دلیل ناکامی در پایان دادن به بحران سیاسی و تشکیل دولت جدید مورد سرزنش قرار داد.

مقام آمریکایی در بیروت: بدون تشکیل دولت، نمی‌توان اقدامی موثر برای لبنان انجام داد

 «دیوید هیل»، معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که به بیروت سفر کرده است، رهبران سیاسی لبنان را به دلیل ناکامی در پایان دادن به بحران سیاسی و تشکیل دولت جدید سرزنش کرد.

هیل پس از دیدار با «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان مجددا از رهبران سیاسی لبنان خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات به حل بحران سیاسی و اقتصادی نفسگیر این کشور اقدام کنند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: مشکلات و بحران‌های موجود به دلیل سوء مدیریت و فساد و ناکامی رهبران لبنان در مقدم شمردن منافع ملی بروز یافته است.

وی اظهار کرد: آمریکا و جامعه جهانی آماده کمک هستند اما بدون وجود شریک لبنانی (دولت) نمی‌توان اقدام تاثیرگذاری انجام داد.

هیل همچنین پس از دیدار با «سعد حریری»، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه گفت: سیاسیون لبنان لبنان باید برای تشکیل دولت قادر به انجام اصلاحات واقعی، نرمشی مطلوب از خود نشان دهند.

وی گفت: این (نشان دادن نرمش و کنار گذاشتن اختلافات) تنها راهکار برای برون‌رفت از بحران کنونی است و گام نخست در مسیر اصلاحات به شمار می‌رود.

قرار است این مسئول آمریکایی با «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان هم دیدار کند.

بحران سیاسی و اقتصادی لبنان که از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد شدیدترین دوران بی‌ثباتی کشور از زمان پایان جنگ داخلی پانزده ساله این کشور در سال ۱۹۹۰ است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه