ارسال به دیگران پرینت

۱۰۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در دزفول از نوع انگلیسی است

دزفول- معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تقریباً ۱۰۰ درصد موارد ابتلاء به کرونا در شهرستان دزفول از نوع ویروس انگلیسی است.

۱۰۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در دزفول از نوع انگلیسی است

 میثم مرد سلطانی عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بالغ بر ۵۰ درصد از تست‌های روزانه کرونا در دزفول به هر میزان که باشند، مثبت می‌شود که این امر نشان‌دهنده گردش بسیار بالای ویروس در سطح این شهرستان است.

وی با بیان اینکه تقریباً ۱۰۰ درصد موارد ابتلاء به کرونا در دزفول از نوع ویروس انگلیسی است، افزود: آزمایشگاه کووید -۱۹ در دزفول با حداکثر توان در حال فعالیت است و مراکز ۱۶ ساعته و خانه‌های بهداشت دزفول با شدت بیشتری فعال شده‌اند تا پروسه ایزوله و قرنطینه نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول آمار استفاده از ماسک در دزفول را کمتر از ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: درصد پایینی از مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و شرایط در دزفول بسیار بحرانی است به گونه‌ای که موارد ابتلاء روز به روز بیشتر می‌شود.

مرد سلطانی عنوان کرد: شرایط بحرانی فعلی نتیجه بی‌توجهی و همکاری نکردن مردم در رعایت خطوط اولیه دفاعی یعنی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و حال رعایت نکردن این اصول باعث افزایش شدید آمار بستری‌ها و فوت شده است؛ در حال حاضر خانواده‌های بسیار زیادی در این شهرستان درگیر این ویروس شده‌اند و عده‌ای زیادی نیز عزیز خود را از دست داده‌اند.

وی ضمن هشدار نسبت به سهمگین بودن پیک فعلی، یادآور شد: پیک‌های قبلی به طور میانگین تا سه ماه طول می‌کشید اما این پیک با وجود گذشت چند ماه نه تنها روند کاهشی نداشته بلکه باید شاهد افزایش خیره‌کننده آمار مبتلایان به کرونا در چند روز آینده باشیم.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تأکید بر اینکه مردم باید شرایط را جدی بگیرند و ذهن‌های خود را واکسینه کنند، افزود: افرادی که علائمی هر چند کوچک در خود مشاهده می‌کنند، به خاطر حفظ سلامتی عزیزان و نزدیکان خود نیز که شده قرنطینه را رعایت کنند چرا که این افراد حداقل تا ۱۴ روز ناقل هستند.

مرد سلطانی، یکی از راه‌های کنترل ویروس را دور انداختن باورهای غلط برشمرد و تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود افراد سیگاری به کرونا مبتلا نمی‌شوند، کاملاً اشتباه است چرا که بر اساس تحقیقات علمی، این افراد ۱.۶ برابر افراد معمولی به کرونا گرفتار می‌شوند و میزان بستری آنها نسبت به افراد معمولی ۲.۶ برابر بیشتر است.

وی با بیان اینکه این روزها صحنه‌های بسیار تلخ و دردناکی در اورژانس و بخش‌های کرونایی بیمارستان بزرگ دزفول رخ می‌دهد، خواستار رعایت موازین بهداشتی و پرهیز از دورهمی و برگزاری هرگونه مراسم تجمعی توسط شهروندان شد.

به گزارش مهر، دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

طبق مصوبه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار در دزفول متوقف و محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه