ارسال به دیگران پرینت

خداحافظی عظیمی از یک انجمن سینمایی پنج ماه پس از استعفا

مهدی عظیمی میرآبادی که حدود پنج ماه قبل از مدیرعاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس استفاده کرده بود، به طور رسمی از سمت خود خداحافظی کرد.

خداحافظی عظیمی از یک انجمن سینمایی پنج ماه پس از استعفا

این تهیه‌کننده و مدیر سینمایی ضمن تایید استعفای خود و با اشاره به اینکه این استعفا مربوط به الان نیست، بیان کرد: حدود پنج ماه قبل و از نیمه برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس استعفای خود را اعلام کردم ولی ماندم تا جشنواره تمام شود و پس از آن هم توافق کردیم که اگر دوستان اجازه دهند بعد از تعطیلات عید دیگر کار را ادامه ندهم.

عظیمی که از مرداد سال ۹۸ به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع ومقدس مشغول به کار شده بود درباره دلیل استعفای خود توضیح داد: موضوع سینمای انقلاب و دفاع مقدس چند بخش دارد که مهم ترین اش رسیدگی به امور اهالی سینمای دفاع مقدس و نیروی انسانی و هنرمندان این حوزه است که نیازمند توجه و رسیدگی به مشکلاتشان هستند. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیز از ابتدای تشکیل خود این بخش را در دستور کار داشت ولی کم‌کم نگاهش تغییر و مسیرش به سمت تولید همانند یک کمپانی حرکت کرده است. قرار ما هم در شروع کار این بود که به تمام این موارد برسیم یعنی هم به تولید توجه کنیم، هم به نیروی انسانی و هم مطالبه سینمای انقلاب و دفاع مقدس را در نظر بگیریم، اما وقتی جلوتر رفتیم انگار قرار بر این بود که فقط به تولید توجه کنیم و این کار مرا دچار مشکل کرد، چون اگر قرار بود فیلم بسازم دفتر خودم را داشتم و همان جا مشغول بودم.

وی ادامه داد: بجز این اگر مثلا علاقه‌مند بودم در سیستم اداری حضور پیدا کنم تا دیگرانی از ما حرف‌شنوی داشته باشند و نیروی ما باشند، در بخش خصوصی هم برای من این امکان وجود داشت. آنچه برای من در بخش خصوصی فراهم نبود، این بود که به داد دل اهالی سینما به ویژه هنرمندان حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس برسیم ولی انجام آن وظیفه اصلی و اساسی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است. اصلا اسمش به همین دلیل انجمن است که ستاره‌های سینمای انقلاب و دفاع و مقدس در آن بدرخشند و گرنه اگر «مرکز» یا «گروه» بود تعبیرهای دیگری ‌می‌داشت و می‌شد مرکز فیلمسازی باشد. البته ما فیلم هم ساختیم و فیلم خوبی «تک تیرانداز» را هم ساختیم ولی قرار ما بر این بود که به اهالی این حوزه و نیروی انسانی و متخصص سینمای دفاع مقدس توجه کنیم. 

او تاکید کرد: با این شرایط و به دلیل اینکه به مرور، قرارهای روز اول تغییر کرد، به این نتیجه رسیدم که کار را به دوستانی بسپارم که می‌توانند به این شکل کار کنند.

او در پاسخ به اینکه آیا اوضاع آنقدر سخت بوده که در نیمه راه جشنواره استعفا کرده و آیا اصلا از برگزاری جشنواره راضی بوده است؟ گفت:‌ در جشنواره کمی با دست باز پیش رفتم چون امکان جذب سرمایه را از طریق اسپانسر داشتم ولی در مدیریت مجموعه دستم بسته بود.

عظیمی که این روزها در دفتر تهیه‌کنندگی خود مشغول تولید پروژه‌ای تازه است، در پایان با اشاره به اینکه مجموعه بالادستی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت فتح است: افزود:‌ از آقای نادری، مدیر بنیاد شخصا تشکر می‌کنم که به هر حال کمک کردند. من در این مدت هرجایی که کمک گرفتم از شخص ایشان بود، اما متاسفانه با جریان و سیستمی که در آن مجموعه تصمیم می‌گیرد، مشکل داشتم.  

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه