ارسال به دیگران پرینت

قابلیت چت صوتی در دیسکورد راه اندازی شد

پلتفرم پیام رسان دیسکورد قابلیت مشابه کلاب هاوس را راه اندازی کرد که به کاربران امکان می دهد رویدادهای صوتی برای مخاطبانشان برگزار کنند.

قابلیت چت صوتی در دیسکورد راه اندازی شد

دیسکورد که چت صوتی، ویدیویی و متنی فراهم می کند، محبوب گیمرهای ویدیویی است و از زمان راه اندازی شدن این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۵، در میان سایر کاربران هم محبوبیت پیدا کرده است. قابلیت جدید "استیج چنل" دیسکورد به کاربران امکان می دهد رویدادهای صوتی با حضور حداکثر هزار نفر را به شکل راحتی مدیریت کنند و انتظار می رود تعامل در گروههای دیسکورد را تقویت کند.

منابع آگاه به رویترز گفته اند این پلتفرم که ماهانه بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر فعال دارد، سرگرم مذاکره برای فروش به مایکروسافت به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار است. اما مایکروسافت و دیسکورد در این باره اظهارنظر نکرده اند.

موفقیت اپلیکیشن چت صوتی کلاب هاوس که دسترسی به آن تنها از طریق دعوت امکان پذیر است و اخیرا ۱۰ میلیون کاربر فعال هفتگی گزارش کرده است، پتانسیل خدمات چت صوتی را بارز کرده است به خصوص در شرایط فعلی که بسیاری از افراد به دلیل پاندمی ویروس کرونا در خانه مانده اند.

توییتر قصد دارد قابلیت صوتی زنده خود با نام Spaces را تا آوریل عرضه کند. شبکه اجتماعی لینکدین مایکروسافت هم اعلام کرده که در حال آزمایش قابلیتهای چت صوتی است و شرکت فیس بوک هم گویا سرگرم ساخت سرویس مشابه کلاب هاوس است.

پیام رسان تلگرام اخیرا قابلیتهای بیشتری برای چتهای صوتی افزوده و محدودیت اندازه آنها را حذف کرده است. شرکت اسلک تکنولوژیز هم در حال آزمایش قابلیتهای صوتی اجتماعی است. شرکت اسپاتیفای هفته جاری اعلام کرد شرکت سازنده اپلیکیشن ورزشی صوتی "لاکر روم" را خریداری کرده است.

دیسکورد پس از این که مشاهده کرد در دوران پاندمی، افراد بیشتری برای رویدادهای مختلف از این پلتفرم استفاده می کنند، تلاش برای عرضه قابلیت استیج را مضاعف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، قابلیت جدید دیسکورد مثل یک کانال است که امکان می دهد میزبانها ورود افراد را مدیریت کنند و امکاناتی مانند بلند کردن دست از سوی شنوندگان برای صحبت کردن دارد. دیسکورد قصد دارد ظرفیت شمار کاربرانی که می توانند در استیج ها حضور پیدا کنند را در ماههای آینده افزایش دهد و اعلام کرده که راههای درآمدزایی کاربران از برگزاری رویدادهای صوتی را بررسی خواهد کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه