ارسال به دیگران پرینت

پری امیرحمزه: خدا این روزها را جبران می‌کند

پری امیرحمزه با آرزوی شادی در سال جدید می‌گوید: خداوند عادل است و این روزها را برای ما جبران می‌کند.

پری امیرحمزه: خدا این روزها را جبران می‌کند

بیش از یک دهه است که پری امیرحمزه - بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های «دایره مینا»، «مجنون»، «اعتراض»، «آرایشگاه زیبا» و «در پناه تو» - جلو دوربین یا روی صحنه نقش‌آفرینی نکرده و آن‌طور که از ‌گفته‌های منتشرشده‌اش برمی‌آید، ترجیحش بر گزیده‌کاری بوده و هنوز هم هست.

 کم‌خبری از او که اهل مصاحبه هم نیست و نیز آمدن سال نو بهانه‌ای برای تماس و گپی کوتاه با این بازیگر قدیمی شد؛ گرچه همان ابتدای احوالپرسی با آن صدای خش‌دارِ باصلابتش و نیز با کمی شیطنت و خنده می‌گوید: «خوبم. چطور مگه؟! نکنه خبری شنیدید که مثلاً....؟»

البته خوشبختانه این مکالمه چنین بهانه‌ای نداشت و جواب سوالش فقط آرزوی سلامتی و عمری طولانی بود.

او با اشاره به کرونا که بیش از یک سال است آدم‌های زیادی را بویژه از همکاران خودش به کام مرگ کشیده، ادامه می‌دهد: «مرگ این روزها دیگر عین آب خوردن شده است. هنرمند و غیرهنرمند هم ندارد. برای هر خانواده‌ای این مشکلات وجود داشته و ملت ایران سال ۹۹ را با عزا گذراند. انگار همه عزادار بودند، چون هر خانواده‌ای را که ببینید یکی را از دست داده‌؛ درست است که از بین هنرمندان هم چهره‌های زیادی از دست رفتند ولی فرقی نمی‌کند. مرگ برای هر کسی که عزیزی را از دست می‌دهد ناراحت‌کننده است.»

 صحبت‌مان به کرونا و سختی‌های سالی که گذشت می‌رسد: «من که فقط در خانه‌ام بودم، یعنی از بهمن ۱۳۹۸ تا الان که آخر اسفند است (این مصاحبه چند روز مانده به پایان سال قبل انجام شده است) در خانه مانده‌ام و جز برای خرید نان تا سر کوچه بیشتر بیرون نرفتم. در خانه هم سرم را گرم می‌کنم. برای خودم غذا می‌پزم. جارو می‌کنم، همه جا را هم خانه‌تکانی کرده‌ام.»

به خانه‌تکانی که می‌رسد حسی از شادی در صدایش به گوش می‌رسد و ادامه می‌دهد: «هنوز عادت دارم کارهایم را خودم انجام دهم، حتی همین خانه‌تکانی. راستش را بخواهید کار کسی جز خودم را هم خیلی قبول ندارم.» (‌می‌خندد)

پری امیرحمزه تمایلی به صحبت کردن درباره کار و دوری از حرفه‌اش ندارد و این روزها انگار بیش از هر کار دیگری "زندگی" می‌کند و دغدغه‌ اطرافیانش را دارد. وقتی می‌پرسم سال را چطور  گذرانده، می‌گوید:‌ «واقعیت این است این اتفاقی که افتاده (شیوع کرونا) برای همه دردناک بوده و فکر نمی‌کنم کسی از این وضعیت خوشحال باشد،‌ مگر آن‌هایی که در این مدت مثلاً سفر رفتند و توصیه‌ها را رعایت نکردند و باعث بیماری خیلی‌های دیگر شدند. این یک سال که تمام شد به من اصلا خوش نگذشت. خوش گذشتن این است که آدم بداند همسایه‌اش راحت زندگی می‌کند، بداند همسایه‌اش مریض نیست، بداند وضع مالی همسایه‌اش آن‌قدری هست که محتاج نباشد. وقتی هیچ کدام از این‌ها نیست، وقتی در همین تلویزیون می‌شنویم خیلی‌ها نمی‌توانند حتی گوشت بخرند دیگر خوشی باقی نمی‌ماند.»

این بازیگر اگرچه با تلخی از سختی‌های زندگی جمع زیادی از مردم صحبت می‌کند، اما همچنان با امید زندگی را می‌بیند و در پایان این گفت‌وگو با لحنی قاطع و سرشار از امید می‌گوید: «خداوند بسیار عادل است و خوب می‌داند که ما چه کشیده‌ایم. حتماً برای‌مان جبران می‌کند. امیدوارم خدا به مادرهای رنج‌دیده آرامش ببخشد و سال جدید آن‌قدر خوش بگذرد که همه غرق در لذتِ شادی باشند.»

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه