ارسال به دیگران پرینت

رقابت ایرانی‌ها در مسابقات تکواندو قهرمانی اروپا

مسابقات تکواندو قهرمانی قاره سبز در حالی از پنجشنبه آغاز می‌شود که ایران بیشترین نماینده را در بین همه کشورهای اروپایی در این رقابتها دارد.

رقابت ایرانی‌ها در مسابقات تکواندو قهرمانی اروپا

بلغارستان در شهر صوفیه طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ فروردین ماه میزبان رقابتهای تکواندو قهرمانی اروپاست. مسابقاتی که با حضور ۳۵۶ تکواندوکار از ۴۶ کشور به مدت سه روز برگزار خواهد شد. نکته مهم اینکه با وجود آنکه مسابقات قهرمانی قاره سبز است، تکواندو کشورمان بیشترین نماینده را در بین همه کشورها در این مسابقات دارد.

در بین مربیان رضا مهماندوست سرمربی آذربایجان، علیرضا نصر سرمربی بلژیک، فرزاد ذوالقدر سرمربی بلغارستان و یوسف کرمی از کرواسی خواهد بود. کرمی هم اکنون ایران هست و طی چند روز آینده راهی صوفیه خواهد شد.

در بین تکواندوکاران نیز سید احسان نقیب زاده، عبدالله صدیقی، علی نقان دوست، کس را مهدی پور، کیمیا علیزاده و دنیا پوریونس در تیم پناهندگان فدراسیون جهانی رقابت می‌کنند. میلاد بیگی و پیام قبادی از آذربایجان، راحله آسمانی از بلژیک، مهدی خدابخشی از صربستان، علی علیان از تیم ملی سوئد نیز دیگر تکواندوکاران ایرانی حاضر در این مسابقات هستند. فرزاد ذوالقدری سرمربی و تکواندوکار تیم ملی بلغارستان در این مسابقات در وزن ۷۴- کیلوگرم مبارزه می‌کند. وی قرار است در مسابقات انتخابی المپیک در وزن ۸۰- کیلوگرم پیکار کند.

نکته مهم دیگر اینکه کیمیا علیزاده که زمستان ۹۸ برای همیشه از ایران رفت و مدتی قبل علی رغم شایعاتی مبنی بر پشیمانی و بازگشت وی به تهران، تابعیت آلمان را قبول کرد، تحت عنوان تیم پناهندگان برای اولین بار بعد از خروج از ایران در وزن ۶۲- کیلوگرم به میدان خواهد رفت.

تیم ملی تکواندو روسیه در این مسابقات حضور دارد و برای حضور در المپیک نیز تکواندوکارانی که از این کشور موفق به کسب سهمیه شده‌اند با پرچم IOC مبارزه می‌کنند.

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه