ارسال به دیگران پرینت

سینما باید مسکن دردها باشد نه نمک روی زخم| فرصت تجهیز سالن‌ها

مسعود اطیابی تهیه‌کننده و کارگردان سینما معتقد است که سینما و تولید فیلم‌های خوب می‌تواند امیدواری و شادابی را به جامعه تزریق کند.

سینما باید مسکن دردها باشد نه نمک روی زخم| فرصت تجهیز سالن‌ها

مسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان سینما  گفت: پیش از هر چیز آرزو می‌کنم که در سال جدید کرونا از بین برود، معتقدم اگر واکسن‌ها زده شود و این بحران از بین برود و مردم در شرایط طبیعی به زندگی خود ادامه دهند، اولین کاری که باید کرد این است که شرایطی فراهم شود تا مردم به زندگی قبل از کرونا بازگردانده شوند. همین مساله سبب می‌شود که آرزو کنیم سینمای شاداب و مفرحی را برای مردم در سال ۱۴۰۰ داشته باشیم که در این زمینه سینماگران باید پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: به گونه‌ای که با همراهی سینما، بخشی از اتفاقات ناگواری که برای همه مردم رخ داده است، به فراموشی سپرده شود و مردم برای زندگی بهتر آماده شوند.

این کارگردان سینما توضیح داد: به نظر می‌رسد باید سینمای شاد و مفرحی را برای سال آینده آرزو کنیم، تا به مردم روحیه دهد. البته فرقی نمی‌کند که این شادابی و مفرحی در کدام یک از گونه‌های سینمایی دنبال شود، مهم این است که از طریق سینما امیدواری و شادی را به جامعه تزریق کنند.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم وظیفه سینماگران در شرایط فعلی ارائه آثاری است که مردم دوباره برای دیدن آن در سینماها دور هم جمع شوند، بخندند و از سینما لذت ببرند.

کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» تاکید کرد: سینما نیز مانند بخش‌های دیگر باید به تولید و پیشرفت فکر کند، اگر بخواهیم نیازهای سینما در سال جدید را اولویت بندی کنیم، معتقدم پیش از هر چیز باید از تولید فیلم‌های نشاط‌آور حمایت کرد، فیلم‌هایی که بتواند مانند یک مسکن درد جامعه را کاهش داد نه فیلم‌هایی که خود به نوعی نمک زدن به زخم باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر معتقدم باید سالن‌های سینما در شان مردم تجهیز شود، متاسفانه کوتاهی در دوران کرونا برای تجهیز سالن‌های سینما شکل گرفت، معتقدم پیش از این، قطار سینما در حال حرکت بود و تعمیر کردن آن هم سخت بود، این قطار در حال حاضر ایستاده است و در این شرایط می‌توانستیم خیلی کارها را انجام دهیم که متاسفانه این اتفاق شکل نگرفت.

کارگردان فیلم سینمایی «انفرادی» گفت: فکر می‌کنم بهتر بود به جای حمایت‌های نقدی، سالن‌های سینما را به روز رسانی کرد و یا زیرساخت‌های لازم برای امنیت اقتصادی سینماگران فراهم می‌شد.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند برای سینماگران مشکلاتی را فراهم کند، بحث مالیاتی است که برای سینماگران در نظر گرفته شده است، البته این را باید بگویم که من از مالیات دادن فرار نمی‌کنم، اما مساله این است که مالیات‌هایی که قرار است از سینماگران بگیرند، رقمی نیست که بتواند چندان در کشور کارایی داشته باشد. اما همین رقم می‌تواند روند تولید در سینما را مختل کند.

این تهیه کننده سینما توضیح داد: مساله این است که درآمد سینماگران یک سال خوب است و یک سال بد، اینکه بخواهیم از آنها مالیات کسر کنیم کار درستی نیست، بحث این است که در بودجه کشوری این رقم مبلغ بسیار ناچیزی است، مگر دستمزد چند نفر در سینما از بین مجموع سینماگران، به مالیات‌های سنگین می‌خورد.

اطیابی در پایان گفت: واقعیت این است که این روند می‌تواند تولید را مختل کند، یعنی هزینه‌های تولید چند برابر گران‌تر از گذشته می‌شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه