ارسال به دیگران پرینت

شرایط دریافت وام 50 میلیونی فرهنگیان+جزئیات

فرهنگیان در سال جدید می توانند سه نوع وام بگیرند.

شرایط دریافت وام 50 میلیونی فرهنگیان+جزئیات

وام فرهنگیان موضوعی است که بسیاری از افراد شاغل در آموزش و پرورش و معلمان منتظر آن هستند و حالا خبرهای خوشی از وام فرهنگیان شنیده می شود.

تمامی فرهنگیان کشور شامل کادر اداری، معلمان ، نیروهای خدماتی مدارس و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.  اما جزئیات این طرح چیست؟

در این طرح که به تازگی بانک دی نیز آن را آغاز کرده، به ازای هر ۲۵ میلیون تومان یک ضامن کسر از حقوق نیاز است و دو شراط برای دریافت این وام اعلام شده؛ «وام‌گیرنده جزو جامعه فرهنگی» و «بدون چک برگشتی و بدهی معوق» باشد.

میزان اقساط وام فرهنگیان

اقساط این وام نیز ماهانه ۱٫۸ میلیون تومان و کل سود این وام 50 میلیونی ۱۸ درصد، معادل ۱۵ میلیون تومان است. وام‌گیرنده ۳۶ ماه نیز فرصت بازپرداخت اقساط را دارد.

وام فرهنگیان

پیش از بانک دی، بانک ملی نیز با رقم پایین‌تری چنین تجربه‌ای را داشته است.

در روزهای پایانی اسفند ماه سال ۹۹ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اعضاء صندوق هستیم

مهدی نیکدل درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان هستیم که این طرح در استان سمنان پایلوت شده است. قبلا فرهنگیان از طریق لیزینگ، خودرو می‌گرفتند اما اخیرا تعدادی از معلم‌ها از طریق لیزینگ لوازم خانگی، موبایل و تبلت خریداری کردند. سفرهای اقساطی تفریحی و زیارتی هم مانند گذشته ادامه دارد.

بانک دی نیز اعلام کرده است: تمامی اعضای جامعه معظم فرهنگیان کشور، اعم از کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند در دو قالب «کارت اعتباری» یا «تسهیلات رفع نیاز» تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

پرداخت سه وام به فرهنگیان در سال 1400

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش از پرداخت سه وام به فرهنگیان درسال جدید خبر داد و گفت: فرهنگیان می‌توانند از دو وام ۲۰۰ میلیون تومانی کمک خرید مسکن و ۶۰ میلیون تومانی خرید کالا در سال جدید استفاده کنند.

گودرز کریمی فر افزود: به فرهنگیان همچنین وام فوری تا سقف ۸۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

ثبت نام وام فرهنگیان

وی از پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان در سال جدید خبر داد و افزود: این وام‌ها بدون سپرده و وثیقه ملکی به فرهنگیان پرداخت می‌شود.

اولویت وام فرهنگیان با چه کسانی است؟

کریمی فر تاکید کرد: فرهنگیان زن سرپرست خانوار، زوج‌های فرهنگی و فرهنگیان بالای ۲۰ سال سابقه و بازنشستگان در اولویت پرداخت این وام‌ها قرار دارند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به واگذاری مسکن ملی به فرهنگیان گفت: ۷۷۰ هزار واحد مسکونی مسکن ملی ویژه فرهنگیان، ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی در ۲۵۱ شهر اختصاص یافته است که ۲۲ هزار فرهنگی در حال افتتاح حساب و واریز وجه و تکمیل موجودی خود هستند.

آقای کریمی فر تاکید کرد: مساحت این واحد‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر مربع است و فرهنگیان با دریافت این وام‌ها می‌توانند آورده اولیه خود را برای واریز تامین کنند.

وی به اجرای بیمه تکمیلی فرهنگیان اشاره کرد و افزود: پرداخت هزینه‌های درمانی دارای بیمه تکمیلی به روز شده است و پرداخت هیچ هزینه‌ای به آینده موکول نخواهد شد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش همچنین گفت: امسال برای حمایت و صیانت از سلامت فرهنگیان در هیچ مدرسه و ستاد اسکان مسافر نوروزی پذیرش نخواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • معلم تاربخ ارسالی در

      خجالت بکشید تا حالا کسی گفته یا نوشته که کارکنان وزارت نفت چقدر وام گرفته اند که سما دارید تو بوق و کرنا می کنید؟

    • علی ارسالی در

      بااین وام ها ماشین هم نمیتونیم بخریم

    • حمیدرضا ارسالی در

      سلام
      فرهنگیان را ساده فرض کرده اند در حالی که سرمایه معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد وام 18 درصدی که همه بانکها پرداخت می کنند را به عنوان خدمات ویژه خبری می کنند چه صفتی می توان به این مدیران داد واقعا جای تاسف دارد

    • معلم ساده ارسالی در

      با سلام و ادب
      ای کاش این دروغ ها نمی گفتن یک معلم پایه ا

    • علی اکبرواقعا" ارسالی در

      سلام ،واقعا"خسته نباشید.این وام ۵۰ میلونی با سود ۱۸ درصد رو که همه بانک ها به هر کی خواسته باشه میدن بدون منت.بعد تو رسانه ها اعلام می کنید که به فرهنگیان معظم وام میدیم!!!

    • مهدی باشتنی ارسالی در

      خوب بود این اقای وزیر ما اعلام دیگه خبرهای مالی فرهنگیان رو رسانه ای نمی کنم
      اونم چه خبری وام ۱۸ درصدی !!!!

    • یعقوب جهانی نیا ارسالی در

      با سلام به همه فرهنگیان عزیز خواهشاً گوش به این دروغها ندهید بنده یکسالی که بازنشسته شدم چیزی بهم ندادند خانه هم ندارم وام ۱۸درصد را هر بانکی که بریم میدم آقای وزیر در این دولت دروغگو هم چیزهای پوچ میگوید

    • مهدی هدایتی ارسالی در

      با سلام
      اندازه یک صفحه نوشتید و آقا همش صحبت کرد ولی نگفت کی و کجا این طرح ها شروع میشه به پرداخت .
      الله و اعلم بد نیست اول این کارا رو بکنید بعد رسانه ایش کنید

    • حیدری ارسالی در

      هربانکی بری بهت میدن جمع کنید این دروغها

    • هادی مرادی ارسالی در

      باسلام چراوام برای کارکنان شرکت نفت با سود 14 درصدو باز پرداخت 12 ساله می باشد تا سقف 500 میلیون برای زوجین ولی برای فرهنگیان با سود 18در صد

    • ناشناس ارسالی در

      سوداین وام به حساب بانک خیلی بیشتر از ایه که میگین.معلم نگیره بهتره چون نمیتونه پرداخت کنه بااین حقوق. پس چی بخوره بدبخت.

    • محمدلروندازنهاوند ارسالی در

      7ساله بازنشست شده ام وباتوجه به مشگلات توان خرید یک خودرو بیست سال کارکرده راندارم مانیازبه خریدکالا نداریم اون وام 50ملیونی رابراکمک خریدخودروبدهیداگه قصدلطف داریدکه فکرنکنم

    • سیداکبر ارسالی در

      برلی این وزیر آموزش وپرورش واقعا متآسفم که مدام داره باخبرهای مسخرش حیثیت وآبرو وشآن معلم رو زیر سوال میبره...مدام یه اتاق رومختص به خبرنگار اختصاص داده وکوچکترین خبر رو رسانه ایی میکنه..مس چراازحق حقوق نیروهاش دفاع نمیکنه..مگرنیروهای خدمتگزاروسرایدار جزبدنه آ.پ نیست که میگه به ماربطی نداره...فقط ابرووحیثیت وشآن معلم وهمکاران فرهنگی رو به بهد دادن رو ربط میده ...خحالت هم خوب چیزیه...حقیر وعقداه ایی

    • فرهنگی پیازخور ارسالی در

      فرهنگیان مثلا عزیز و مثلا محترم یه مثل سومالیایی هست که میگه اگه نان نداری به خربزه قناعت کن و یه مثل چینی هم هست که میگه پیاز بخورین اشتهاتون باز بشه برای وامهای دولتتون.

    • ناشناس ارسالی در

      چرا یک وکیل دریک سال به اندازه سی سال خدمت یک معلم ثروت به دست می آورد؟
      لطفا به این سوال پاسخ دهید !
      البته اگر کسی بلد باشد

    • ناشناس ارسالی در

      آموزش وپروش
      معلمی شغل انبیاست حقوقش نصف بقیه است

    • معلم ارسالی در

      خجالت بکش

    • معلم کوچ نشین ارسالی در

      به والله محتاج ده میایونم برای پول پیش یه خونه قدیمی که صاحبخونه اضاف کرده ولی من ندارم وسایلم توحیاط هرکسی هست برین گم بشین ما رو خاک به سرکردین فقط وراجی میکنین پسرم خجالت میکشه بگه من فرزند فرهنگی هستم مایه ننگین شما

      • ناشناس ارسالی در

        ببخشید الان کجا سکونت دارین

    • ناشناس ارسالی در

      خوب حالا این وام را پرداخت میکنند یا نه..

    • سورنا ارسالی در

      هنوز از وام فرهنگیان خبری نیست بیچاره فرهنگیان که زحمت میکشن این همه وعدهای الکی بهشون میدن منت هم میزارن یک وام ناچیز بهشون میدن همشون گرفتارن به دادشون برسید دولت پس کجاید معلمها فقط برای تربیت بچهای شنا خوبن

    • معلم ارسالی در

      بله امروز بخشنامه یکی از این وامها رسید
      منتها یه تفاوت هاطی داره
      اولا مبلغ وام 20 تومنه نه دویست و ....
      ثانیا به قید قرعه!

    • نادر بهرام پور ارسالی در

      با این شرایط بیشتر بانک ها به هر شخصی که بخواهد وام می دهند.

    • بهمن ملازاده ارسالی در

      اینجانب بهمن ملازاده هشت ساله بازنشسته شدم هیچگونه تسهیلات نگرفتم همش حرفه

    • ناشناس ارسالی در

      برای این وام سند خونه یا فاکتور خرید کالا میخوان

    • مازندرانی ارسالی در

      گول تبلیغات بانکها را نخورید من خودم ۶۰ میلیون سپرده دارم ولی بانک ملی می خواد ۳۰ میلیون وام با سود ۱۸ در صد به من بده بعد میگن بانکداری اسلامی

    • ناشناس ارسالی در

      کاش می آمد ابری فرو میریخت بارانی که شایدشسته می گردید لک ننگی زدامانی بازنشسته فرهنگی سوری از رومشکان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه