ارسال به دیگران پرینت

انجام دو میلیون آزمایش در ۱۴۰۰| ارائه آزمایش های تخصصی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از افزایش کیفیت و تنوع تعداد آزمایش تخصصی برای ارائه خدمات بهتر به مردم در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

انجام دو میلیون آزمایش در ۱۴۰۰| ارائه آزمایش های تخصصی

علیرضا دلاوری به کارهای اساسی که در حوزه آزمایشگاه مرجع بهداشت در سال گذشته انجام شده است، اشاره کرد و گفت: تمام سیستم آزمایشگاه را به نرم‌افزار سیما وصل کردیم که این نرم‌افزار به شعار هر شبکه یک آزمایشگاه کمک کرد.

وی افزود: در حال حاضر نمونه‌ها در شبکه‌ها گرفته می‌شود و در آزمایشگاه مرکزی شبکه‌های ری، اسلامشهر و جنوب تهران انجام می‌شود و از طریق این نرم‌افزار جواب آزمایش به شبکه‌ها ارسال می‌شود و ۳ میلیون جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران با کمترین تردد می‌توانند به تمام آزمایشگاه‌هایی که آزمایش تخصصی با تعرفه دولتی انجام می‌دهند، دسترسی داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به دومین کاری که در سال ۹۹ انجام شد، اشاره کرد و گفت: در کل شبکه‌های آزمایشگاه، حدود یک میلیون و صد هزار آزمایش در سال در حوزه بهداشت انجام می‌شود و با شعار سال ۱۴۰۰ در این حوزه به افزایش آزمایش‌ها به دو برابر این میزان که حدود دو میلیون آزمایش در سال است، خواهیم رسید و با افزایش مراکز نمونه گیری در مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین با قراردادهای برون‌سپاری از طریق بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، این هدف محقق خواهد شد.

دلاوری به انجام آزمایش‌های سلولی و مولکولی اشاره کرد و گفت: با وسایل اهدایی و خریدهایی که از طریق هیأت امنای ارزی انجام شد در حال حاضر، روزانه هزار آزمایش PCR در معاونت بهداشت انجام می‌شود و قطعاً تا ماه آینده با دستگاه‌های جدیدی که خریداری‌شده است این تعداد آزمایش را به دو هزار آزمایش در روز افزایش می‌دهیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه