ارسال به دیگران پرینت

حمله به کشتی‌های تجاری ایران با هدف ناامن کردن منطقه است

یک کارشناس مسائل بین الملل می‌گوید: حمله به کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ و مدیترانه با هدف ناامن کردن این منطقه و همچنین مسیر رفت و آمد کشتی ها صورت می گیرد.

حمله به کشتی‌های تجاری ایران با هدف ناامن کردن منطقه است

عماد آبشناس در ارزیابی خود از حمله به کشتی ایرانی در مدیترانه و این که برخی گزارش حاکی از این است که اسرائیل در این اتفاقات دخالت دارد، گفت: رژیم صهیونیستی حتی قبل از تاسیس، فعالیت هایش براساس اعمال تروریستی بوده و هست، در واقع ساختار این رژیم تروریستی است.

وی یادآور شد: اگر به تاریخچه تشکیل رژیم صهیونیستی نگاه کنیم آن ها با ابزارهای تروریستی به سرزمین فلسطین حمله کرده، مردم را آواره و سرزمین شان را اشغال کردند اکنون نیز این رویه را در منطقه ادامه می دهند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اگر تمام منطقه از یمن و خاورمیانه تا جنوب آفریقا و حتی اروپا را مشاهده کنید اثری از اعمال تروریستی این رژیم مشهود است. در واقع بیش از 70 تا 80 درصد گروه‌های تروریستی در دنیا با پشتوانه یا هدایت و برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند.

آبشناس خاطرنشان کرد: بنابراین ماجرای حمله به کشتی ایران نیز از این ماجراها جدا نیست. رژیم صهیونیستی وقتی دید نمی‌تواند با ایران مقابله کند و از کانال فشارهای آمریکا نیز به اهدافش نمی رسد به این راهکارها دست زده و طبق گزارش های غیر رسمی طی سال گذشته حدود 16 کشتی ایرانی مورد حمله قرار گرفته اند که 12 مورد گفته شده توسط اسرائیل صورت گرفته است.

وی افزود: حمله به کشتی های تجاری ایران در دریای سرخ و مدیترانه با هدف نا امن کردن این منطقه و همچنین مسیر رفت و آمد کشتی ها صورت می گیرد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: با توجه به این که رژیم صهیونیستی در سایر اعمال تروریستی نیز دخیل بوده است احتمال قریب به یقین در حمله به کشتی های امارات در بندر فجیره نیز دخالت داشته و هدفشان آین بوده تا ایران را مقصر معرفی کنند و با بدنام کردن ایران به اعمال خود ادامه دهند.

آبشناس در پایان یادآور شد: با توجه به این که فشارها و تحریم های بین المللی بر ایران اثری نداشته و کشتی رانی ایران توانسته علی رغم تحریم ها به فعالیت های خود ادامه دهد آن ها می خواهند از این طریق نیز ایران را تحت فشار قرار دهند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه