ارسال به دیگران پرینت

نوشاد و نیما عالمیان کاملا به شرایط مسابقه بازگشته‌اند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد برادران عالمیان درجلسات تمرینی ودیدارهای اخیر ابراز رضایت کرد و گفت:این دو بازیکن کاملا به شرایط مسابقه بازگشته و آماده حضور در میادین کسب سهمیه هستند.

نوشاد و نیما عالمیان کاملا به شرایط مسابقه بازگشته‌اند

جمیل لطف الله نسبی به دو تورنمنت «کانتندر» و «استار کانتندر» که هفته گذشته با حضور نوشاد و نیما عالمیان و به میزبانی قطر برگزار شد، اشاره کرد و در مورد عمکلرد بازیکنان ایران و تاثیری که این رقابت‌ها بر روی آمادگی آنها برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک داشت، توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه ابتدا تورنمنت کانتندر برگزار شد، گفت: در دور نخست این رقابت‌ها نیما عالمیان نیما عالمیان به حریفی قدرتمندی از کره جنوبی باخت و حذف شد. نیما در گیم اول و دوم این بازی خیلی خوب کار کرد اما در گیم سوم فاصله او با حریفش به قدری زیاد شد که قابل جبران نبود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: در بخش در دوبل همین تورنمنت، ترکیب نوشاد و نیما عالمیان تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتند اما در این مرحله در رقابت نزدیک با آرژانتین که تا پنج گیم ادامه داشت باختند و سوم شدند.

لطف الله نسبی با تاکید بر اینکه نوشاد و نیما عالمیان در تورنمنت استار کانتندر شروع خوبی داشتند، یادآور شد: در این تورنمنت نیما عالمیان تا جدول ۶۴ نفره پیش رفت. در این مسیر او دیدارهایی خوب با عملکردی قابل قبول برگزار کرد. نیما برابر نماینده مجارستان که رنکینگ ۶۰ را در اختیار دارد صاحب برتری شد. سپس بازیکن اکوادور را ۳ بر صفر شکست داد اما در ادامه مقابل نماینده سوئد متحمل شکست ۳ به صفر شد. البته عملکرد نیما در این بازی به گونه‌ای بود که می‌توانست برنده باشد.

وی به عملکرد نوشاد عالمیان در تورنمنت استار کانتندر اشاره کرد و افزود: نوشاد بعد از اینکه حریفانی از چین تایپه، فنلاند که هر دو رنکینگ بالاتری دارند را شکست به مصاف نماینده پرتغال رفت و مقابل او سه به یک شکست خورد. گیم چهارم این دیدار خیلی نزدیک دنبال شد اما در نهایت نوشاد نتیجه را واگذار کرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تصریح کرد: در این بخش دوبل این تورنمنت ترکیب نوشاد و نیما عالمیان تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند اما در این مرحله مقابل ترکیب اسپانیا و رومانی شکست خوردند. ترکیب اسپانیا و رومانی از بهترین‌های جهان است که در مسابقات جهانی مجارستان هم دوم شده بودند.

لطف الله نسبی از حضور نوشاد و نیما عالمیان در تورنمنت‌های کانتندر و استار کانتندر ابراز رضایت کرد و گفت: خیلی وقت بود که نوشاد و نیما مانند دیگر بازیکنان حضوری در مسابقات بین المللی نداشتند. البته هر دو در لیگ باشگاهی کشور و فرانسه شرکت داشتند اما چنین رویدادهایی را طی یک سال و چندماه گذشته تجربه نکرده بودند و به همین دلیل از آمادگی همیشگی تا حدی فاصله گرفته بودند.

وی همچنین در مورد مسابقات تنیس روی میز گزینشی المپیک (جهانی) که ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه برگزار می‌شود و چگونگی توزیع چهار سهمیه در این رقابت‌ها تصریح کرد: این رقابت‌ها در سه گروه ۳۲ نفره برگزار می‌شود. نفرات اول هر یک از گروه‌ها صاحب سهمیه می‌شوند. در ادمه ۹ بازیکن که شامل بازنده‌های فینال (سه نفر) و بازنده‌های نیمه نهایی (۶ نفر) در یک گروه و به صورت دیدارهای شان را دنبال می‌کنند تا تکلیف سهمیه چهارم مشخص شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با یادآوری اینکه بعد از مسابقات گزینشی المپیک (جهانی و آسیای میانه) امکان کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی هم وجود دارد، گفت: نوشاد و نیکما عالمیان به واسطه حضور در تورنمنت‌های قطر امتیازات خوبی کسب کردند که می‌تواند بر موقعیت آنها در رنکینگ جهانی تاثیر مثبت داشته باشد. این قضیه به خصوص برای نوشاد خیلی خوب شد به خصوص که او شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی را دارد.

لطف الله نسبی در پایان گفت: در مجموع اینکه از عملکرد نوشاد و نیما عالمیان در تورنمنت کانتندر و استار کانتندر و در جریان تمرینات رضایت زیادی دارم. فکر می‌کنم اگر آنها با همین شرایط در مسابقات انتخابی حاضر شوند می‌توانند کسب سهمیه کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه