ارسال به دیگران پرینت

پورتو با وجود شکست مقابل یووه صعود کرد|اخراج طارمی شیرین شد

تیم فوتبال پورتو با وجود اخراج مهاجم ملی پوش ایرانی خود، یوونتوس را از پیش رو برداشت تا با صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خلق شگفتی کند.

پورتو با وجود شکست مقابل یووه صعود کرد|اخراج طارمی شیرین شد

تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا از ساعت ۲۳:۳۰ سه شنبه شب میزبان پورتو پرتغال در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود که با پیروزی دو بر یک بانوی پیر مقابل نماینده پرتغال در پایان نود دقیقه همراه بود تا با توجه به نتیجه مشابه در بازی رفت به سود پورتو، کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه نیز هر کدام از تیم‌ها یک گل زدند تا پورتو با وجود تساوی چهار - چهار در مجموع دو بازی به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ اروپا راه پیدا کند.

سرجیو اولیویرا (۱۹ - پنالتی و ۱۱۵) برای پورتو و کیه‌زا (۴۹ و ۶۳) و ربیوت (۱۱۷) برای یوونتوس در بازی بامدادی امروز گلزنی کردند.

مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی پورتو پرتغال همچون دیدار رفت در ترکیب تیمش حضور داشت تا بار دیگر تأثیر خود را در پیش افتادن پورتو در نیمه اول بگذارد.

طارمی در دقیقه ۶ روی سانتر زانوسی صاحب موقعیت شوتزنی شد که با دفع مدافع یووه همراه بود اما توپ بازگشتی روی سر طارمی فرود آمد تا او با پرش بلند خود تیر دروازه شِزنی دروازه بان تیم میزبان را به لرزه در آورد.

مهاجم پورتو در ادامه، روی پاس کوتاه مارگا در محوطه جریمه یووه به توپ رسید اما خطای دمیرال روی طارمی باعث گرفتن پنالتی از سوی داور هلندی این بازی شد.

سرجیو اولیویرا نیز پشت ضربه پنالتی که توسط مهاجم تیم ملی ایران گرفته شده بود ایستاد تا بر خلاف جهت حرکت شزنی تور دروازه یووه را در تورین ایتالیا به لرزه درآورد.

هم تیمی‌های کریستیانو رونالدو فشار زیادی را روی دروازه پورتو آوردند اما دفاع چندلایه نماینده پرتغال مانع از گل خوردن این تیم در ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی شد.

نیمه دوم با فشار همه جانبه یووه ای ها آغاز شد و این تیم توانست در دقیقه ۴۹ گل تساوی را به ثمر برساند.

پورتویی‌ها که پس از دریافت این گل آشفته بازی می‌کردند با اخراج دقیقه ۵۴ مهدی طارمی شوکه شدند تا بازی را با ۱۰ نفر مقابل شاگردان آندره پیرلو ادامه دهند.

یووه با درخشش کیه زا تونست گل دوم را در دقیقه ۶۳ به ثمر برساند و امیدوار به زدن گل‌های بیشتر شود اما دفاع مستحکم پورتو باعث شد تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

با این حال حملات تیم میزبان در وقت‌های اضافه نیز ادامه داشت اما خطایی که پشت محوطه جریمه یووه برای پورتو گرفته شد باعث خلق موقعیت برای نماینده پرتغال شد تا سرجیو اولیویرا با تیزهوشی هرچه تمام ضربه ایستگاهی خود را تبدیل به گل کند.

یک دقیقه پس از این گل یووه توانست توسط ربیوت گل سوم را بزند اما باخت دو بر یک این تیم در دیدار رفت سبب شد تا پورتو با خلق شگفتی از سد یووه در پایان بازی رفت و برگشت عبور کند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه