ارسال به دیگران پرینت

الفبای حقیقت‌هایی که باید در ابتدای مسیر زندگی آموخت

تمام افراد درابتدای مسیر زندگی خود با فراز ونشیب هایی روبرو می شوند که می توانند با اندکی صبر و درایت از پس آن ها برآیند.

الفبای حقیقت‌هایی که باید در ابتدای مسیر زندگی آموخت

تمامی انسان‌ها در طول زندگی خود با فراز و نشیب‌هایی روبرو می‌شوند که اگر آگاهانه با آن‌ها روبرو شوند به خوبی می‌توانند از پس آن‌ها برآیند که در این میان، آموختن برخی از حقایق زندگی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

رویا نوری، جامعه شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با چگونگی روبرو شدن با فراز و نشیب‌های زندگی و آموختن برخی از حقایق به منظور حل آن‌ها اظهار کرد: حقایق خوبی وجود دارند که باید در ابتدای مسیر زندگی درک کرد و به آن‌ها باور داشت و حتی از همان ابتدا الفبای این حقایق را به کودکان خود آموخت چرا که هیچ فردی کامل و بدون نقص نیست و در حقیقت، هر کسی که مدعی این موضوع شود کاملا در اشتباه است. زیرا چنین چیزی وجود ندارد و آن چه که مهم است و باید به دنبال آن بود زیباتر شدن و خلق کردن یک انسان بهتر است.

وی بیان کرد: شما نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید و خوشحال کنید و اگر هدفتان این است بدانید که محکوم به ازدست دادن هستید.

نوری گفت: حقیقت دیگری که وجود دارد این است که مال و دارایی نمی‌توانند به طور واقعی شما را شاد کنند چرا که شادمانی ماندگار با دارایی و حساب بانکی شما ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: هرچه بیشتر به دنبال شادی در جهان بیرون باشید بیشتر شکست می‌خورید. زیرا شادی گنجی نیست که بتوانید آن را این طور پیدا کنید این در حالی است که شادی در درون خودتان ساخته می‌شود.

این جامعه شناس تصریح کرد: همیشه رفتار‌های افراد بلند‌تر از کلماتشان صحبت می‌کنند. پس برای تاثیر گذاشتن بر دیگران، از صحبت کردن استفاده نکنید بلکه کاری برای دیگران انجام دهید. زیرا ما روزی این جهان را ترک خواهیم کرد و نمی‌دانیم چه زمانی؟ پس نباید لحظات را ازدست داد و حتما باید رویاهایتان را عملی کنید و با تمرین و تلاش می‌توانید مستعد انجام کار‌هایی شوید که به آن‌ها علاقه دارید.

نوری ادامه داد: هر چیزی که باعث آزارتان می‌شود صبر را به شما یاد می‌دهد و هر آن چیزی را که نمی‌توانید کنترل کنید به شما می‌آموزد که به چه صورت آن‌ها را رها کنید و اجازه دهید که برود.

وی افزود: هر چیزی که از آن نفرت دارید به شما می‌آموزد که برای غلبه پیدا کردن بر ترس هایتان شهامت پیدا کنید و هر کسی که رهایتان می‌کند به شما می‌آموزد که چگونه روی پا‌های خودتان بایستید.

این جامعه شناس در پایان خاطرنشان کرد: هر چیزی که بر شما کنترل دارد به شما می‌آموزد که چگونه بر آن کنترل داشته باشید و هر چیزی که شما را عصبانی می‌کند به شما بخشش و شفقت را می‌آموزد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه