ارسال به دیگران پرینت

جزئیات برنامه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در کشور

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اکنون در 28 منطقه محروم کشور حضور داریم و به محرومیت زدایی ادامه خواهیم داد، گفت: 500 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان در نظر گرفته‌ایم که در پایان سال توزیع می‌کنیم.

جزئیات برنامه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در کشور

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به این پرسش که «چه برنامه‌ای برای محرومیت زدایی در کشور دارید؟»، اظهار داشت: برنامه محرومیت زدایی ما در بنیاد علوی تعریف می‌شود؛ چون بنیاد مستضعفان یک بخش اقتصادی و یک بخش فرهنگی و اجتماعی دارد. 

وی با اشاره به اینکه برای سال آینده بودجه بنیاد علوی را چند برابر کردیم و اعلام خواهیم کرد، افزود: مناطق محروم هدف خود را در کشور که در سال گذشته 13 منطقه بود، اکنون به 28 منطقه رساندیم؛یعنی در 28 منطقه محروم کشور مستقر هستیم؛ضمن اینکه در سال آینده سعی خواهیم کرد حداقل این عدد را به 40 منطقه برسانیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برنامه مفصلی برای ساخت منازل مسکونی  نیازمندان داریم، یادآور شد:تفاهم نامه ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد را امضا کردیم و این واحدها را می سازیم.

فتاح متذکر شد: تفاهم نامه ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای محرومان را با بنیاد مسکن امضا کردیم؛ ضمن اینکه تفاهم نامه ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای مددجویان سازمان بهزیستی  را امضا کردیم تا برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا این واحدها را بسازیم و حتما انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه خانه سازی برای محرومان را ادامه می‌دهیم، بیان داشت:در مناطق محروم نیز اقداماتی مانند ساخت خانه بهداشت، مدرسه، بیمارستان‌هایی در نقاط مختلف می‌سازیم.

رئیس بنیاد مستضعفان از افزایش حداقل دو برابری وام قرض الحسنه در بحث ایجاد اشتغال فردی در سال آینده خبر داد و گفت: در کنار همه اینها از رسیدگی به معیشت نیازمندان غافل نیستیم؛ چون رهبر معظم انقلاب طرحی بنام مواسات و کمک‌های مومنانه را توصیه کرده بودند.

وی با بیان اینکه 500 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان را در نظر گرفته ایم که در پایان سال به نیازمندان می‌دهیم، تصریح کرد:‌ برای ماه مبارک رمضان که از 25 فروردین شروع خواهد شد نیز یک بسته خاص رمضان خواهیم داشت؛ ضمن اینکه افطاری ساده‌ و بسته‌های معیشتی نیز با هماهنگی همه نهادها داده خواهد شد.

فتاح با اشاره به اینکه در تامین جهیزیه برای نیازمندان کمک می‌کنیم، ابراز داشت:در تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند اقدام کردیم. الحمدالله دامنه فعالیت ما بسیار زیاد شده و آن را توسعه خواهیم داد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه