ارسال به دیگران پرینت

آخرین وضعیت کیفیت سواری‌های تولید داخل

آخرین ارزیابی صورت‌ گرفته از وضعیت کیفی خودروهای سواری تولیدی دی‌ ماه امسال نشان می‌دهد که گروه صنعتی ایران‌خودرو توانسته، خودروهای خود را با بالاترین سطح کیفیت افزایش دهد و در کنار پژو ۲۰۰۸ (ایران‌خودرو/ایکاپ)، دناپلاس توربو اتوماتیک را هم با پنج ستاره کیفی روانه بازار کند.

آخرین وضعیت کیفیت سواری‌های تولید داخل

 در گزارش ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)  برای بررسی اوضاع کیفی خودروهای سواری تولیدی دی‌ماه امسال، دیده می‌شود علاوه بر پژو ۲۰۰۸ ایران‌خودرو/ایکاپ از سطح قیمتی ۲ که تاکنون همیشه با پنج ستاره کیفی تولید شده است، در دی ماه امسال خودرو دناپلاس توربو اتوماتیک از سطح قیمتی ۴ نیز مورد بررسی قرار گرفته و توانسته پنج ستاره کیفی را کامل از آنِ خود کند.  

در گزارش دی ماه امسال خودروی نیومزدا ۳ شرکت بهمن‌موتور نیز که در تولیدات آذرماه موفق به کسب پنج ستاره کیفی شده بود، دیده نمی‌شود.

در سطح قیمتی ۱، تیگو ۷ مدیران‌خودرو سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.  

 در سطح قیمتی ۲ نیز همانطور که اشاره شد، پژو ۲۰۰۸ پنج ستاره کیفی و پس از آن SWM G۰۱F چهار ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در همین سطح قیمتی، خودروهای جک S۵، جک S۳ تیگو ۵، آریزو ۵ و SWM G۰۱ سه ستاره‌ای شده‌ و MVM X۳۳ S هم دو ستاره از پنج ستاره کیفی را دریافت کرده است.

در گروه قیمتی ۴ در میان خودروهای سواری تولید شده در دی ماه سال جاری، علاوه بر دناپلاس توربو اتوماتیک که پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص داده، دناپلاس توربو (دنده‌ای)، پژو ۲۰۷ و دناپلاس موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند.  

همچنین محصولات پژو ۲۰۶ صندوقدار و بدون صندوق آن، دنا، رانا، سورن (ایران‌خودرو تبریز)، پژو پارس اتوماتیک (تولید ایران‌خودرو کرمانشاه)، پژو پارس (ایران‌خودرو فارس، تهران، کرمانشاه، خراسان، مازندران و صنایع خودروسازی فردا)، سمند تبریز و پژو ۴۰۵ خراسان توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را در سطح قیمتی چهارم به خود اختصاص دهند.

در این گروه قیمتی، پژو ۴۰۵ خراسان ارتقا کیفی نسبت به ماه‌های گذشته داشته است. پیشتر این محصول در رده دو ستاره کیفی قرار داشته است.

خودروهای سواری در سطح قیمتی ٥ نیز شامل محصولات کوییک (سایپا) و کوییک R (پارس‌خودرو)، تیبا ۲ و تیبا ۲ پلاس (سایپا)، تیبا و ساینا کاشان (سایپا-سیتروئن) و همچنین ساینا (پارس خودرو) همگی در رده خودروهای با سطح کیفیت سه ستاره کیفی قرار گرفته‌اند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، با هدف ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت میان خودروسازان،   خودروهای تولید داخل را در دسته‌های قیمتی جداگانه، بسته به سطح کیفی و البته رضایت مشتریان، بین یک تا پنج ستاره مورد ارزیابی قرار می‌دهد که براساس آن یک ستاره پایین‌ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

خوشبختانه چندین ماه است که دیگر خودروی تک ستاره کیفی تولید نمی‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه