ارسال به دیگران پرینت

پیش‌بینی سفرهای مردم با سناریوهای مختلف

بر اساس گزارش‌های مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای در بازه زمانی ۱۰ بهمن ماه تا ۲۰ اسفند ماه امسال در دو سناریو پیش بینی شده و اگر محدودیت‌های سراسری مانند گذشته درنظر گرفته شود، ترددها و سفرهای بین استانی ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

پیش‌بینی سفرهای مردم با سناریوهای مختلف

 بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای دو سناریو عادی و افزایش محدودیت‌های سراسری برای پیش‌بینی سفرهای بین‌ استانی تا ۲۰ اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

در سناریو اول فرض می‌شود که تغییری در روند شیوع بیماری کرونا و افزایش محدودیت‌ها بوجود نیاید که در این صورت پیش بینی می‌شود متوسط تردد روزانه بین استانی به حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه برسد. بر این اساس اوج ترددها در تعطیلات ۲۲ بهمن و نیمه دوم اسفندماه برآورد شده است.

اما اگر محدودیت‌های سراسری در پی افزایش احتمالی شیوع بیماری کرونا اعمال شود، برآوردها حاکی از متوسط تردد روزانه بین استانی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه است که در این سناریو صرفا سفرهای اضطراری و با اهداف کاری امکان پذیر خواهد بود. روند تردد در طی هفته‌ها تغییر چندانی نخواهد داشت.

در این صورت سفرهای استانی مردم تا ۲۰ اسفند ماه با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به شرایط کنونی و سناریو اول مواجه خواهد شد. البته هر یک از پارامترها مانند اعمال محدودیت‌ها، افزایش شیوع ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث ایجاد تغییرهای کلی یا مقطعی در روند ارزیابی‌های صورت گرفته شود.

 

 

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه