ارسال به دیگران پرینت

استقلال - سپاهان؛ برد برای خودشان یا تساوی به سود پرسپولیس؟

هفته پانزدهم رقابتهای لیگ برتر امروز با ۵ بازی آغاز می‌شود که در حساس ترین آن استقلال و سپاهان در اصفهان به مصاف هم می‌روند.

استقلال - سپاهان؛ برد برای خودشان یا تساوی به سود پرسپولیس؟

هفته پانزدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام ۵ بازی برگزار می‌شود که طی آن نفت در مسجد سلیمان میزبان آلومینیوم است، ماشین سازی از صنعت نفت پذیرایی می‌کند، نساجی میزبان گل گهر است، فولاد و شهرخودرو در اهواز به مصاف هم می‌روند و در حساس‌ترین بازی امروز، استقلال و سپاهان در دیداری فینال گونه در اصفهان با هم دیدار می‌کنند.

نفت مسجد سلیمان - آلومینیوم

آلومینیوم اراک در حالی که کمتر کسی انتظار داشت، در آستانه هفته پایانی نیم فصل نخست با ۱۹ امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفته و حالا این فرصت برای شاگردان خطیبی مهیاست تا در صورت پیروزی احتمالی در این بازی خارج از خانه (که البته کار ساده‌ای نیست)، موقتاً و در نیم فصل نخست در جمع مدعیان قرار داشته باشند.

تعداد گل‌های زده و خورده هر دو تیم برابر و تفاضل گل شأن صفر است که این نشان می‌دهد توازن دو تیم در حمله و دفاع برقرار است. حامد پاکدل مهاجم فرصت شناس آلومینیوم با ۶ گل زده خطرناک‌ترین بازیکن این تیم است و در نفت مسجد سلیمان هم یک مهاجم ۴ گله به اسم ساسان حسینی حضور دارد که امید اول گلزنی در تیم مجتبی حسینی است.

هر دو تیم در خوش‌بینانه ترین حالت در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند در پایان نیم فصل در جایگاه پنجم قرار بگیرند.

ماشین سازی - صنعت نفت

سبزپوشان تبریزی تنها تیم بدون پیروزی در جدول هستند، امروز فرصت دارند تا با پیروزی در یک دیدار خانگی، این طلسم را در آخرین هفته از نیم فصل نخست بشکنند.

اخباری سرمربی کنونی ماشین سازی سابقه دستیاری پورموسوی را در کارنامه‌اش دارد و این باعث می‌شود وی شناخت خوبی از افکار حریف امروزش داشته باشد.

ماشین سازان حتی در صورت پیروزی در این بازی باز هم از انتهای جدول جدا نمی‌شوند و خطرناک‌ترین بازیکن این تیم که این روزها مشتری‌های فراوانی هم در لیگ برتر دارد، پیمان بابایی مهاجم ۶ گله آنهاست.

صنعت نفت که در بین تیم‌های مدعی است، یک بازیکن بسیار خطرناک به اسم طالب ریکانی دارد که او نیز مثل بابایی با ۶ گل در جدول گلزنان لیگ برتر حضور دارد. ضمن اینکه یک مهاجم کهنه کار و آماده به اسم رضا خالقی فر نیز در این تیم حضور دارد.

نساجی - گل گهر

مجید جلالی از ابتدای حضورش در تیم نساجی امتیازی به دست نیاورده و تاکنون ۳ شکست از ۳ بازی در کارنامه‌اش دارد و امروز هم برای گرفتن امتیاز از این بازی خانگی کار ساده‌ای در پیش ندارد، چرا که یک تیم آماده و جسور مثل گل گهر را پیش رو دارد.

نساجی با ۹ امتیاز یکی از دو تیم پایین جدول است و گل گهر با ۱۹ امتیاز در رده ششم قرار دارد که در صورت پیروزی در این بازی و امتیاز از دست داد و فولاد، می‌تواند با یک پله صعود به رده پنجم برسد.

خطرناک‌ترین بازیکن گل گهر گادوین منشأ با ۹ گل است که البته مدت زمان نسبتاً زیادی از آخرین گلزنی او در این فصل می‌گذرد. نساجی به همراه ماشین سازی با تحمل ۹ شکست دارای بیشترین باخت در نیم فصل اول هستند و در صورت پیروزی در این بازی و شکست ذوب آهن، می‌تواند یک رده در جدول صعود کند.

فولاد - شهرخودرو

تقابل میان جواد نکونام و مهدی رحمتی در نقش سرمربیان دو تیم می‌تواند به خودی خود دارای جذابیت باشد و بر حساسیت این بازی اضافه کند.

فولاد را می‌توان در کنار سایپا و مس رفسنجان از با ثبات ترین تیم‌ها در دو فصل اخیر دانست که در ترکیب مدیریت و فنی آنها تغییری ایجاد نشده است. اما مهدی رحمتی یکی از مربیان تازه وارد در فصل بیستم است که نخستین سرمربیگری‌اش را تجربه می‌کند.

شاگردان نکونام با ۲۰ امتیاز در رده پنجم قرار دارند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت در پایان هفته پانزدهم حتی می‌تواند در رده دوم جدول هم قرار گیرد. این در حالی است که شهرخودرو ۱۸ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و در صورت پیروزی در این بازی روی کاغذ شانس رسیدن به رده ششم را هم دارد.

در شهر خودرو یک مهاجم باتجربه و ۳۴ ساله به اسم امین قاسمی نژاد حرف اول را می‌زند و با ۸ گل نامش را به عنوان یکی از بازیکنان خوب این فصل مطرح کرده است.

خطرناک‌ترین بازیکنان فولاد ۳ بازیکن خارجی این تیم هستند که در ۳ خط دفاع، میانی و حمله بازی می‌کنند و هر کدام شأن ۳ بار در نیم فصل نخست موفق به گلزنی شده‌اند.

سپاهان - استقلال

این دیدار را می‌توان فینال نیم فصل اول دانست. دو تیم با حداقل امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند و پیروزی در این بازی برای آنها بسیار مهم است. سپاهان بهترین و استقلال دومین خط حمله برتر مسابقات را در اختیار دارند و خطرناک‌ترین بازیکن سپاهان یک مهاجم نام آشنا و باتجربه به اسم سجاد شهباززاده است که فعلاً با ۱۱ گل بهترین گلزن مسابقات است. در نقطه مقابل بهترین بازیکنان استقلال هم غفوری و قایدی هستند که هرکدام شأن ۴ بار موفق به گلزنی شده‌اند.

شهباززاده و نورافکن را می‌توان بازیکنان خاص سپاهان مقابل استقلال دانست و در جمع آبی پوشان هم وریا غفوری سابقه بازی در تیم سپاهان را دارد.

نقطه مقابل خط حمله سپاهان، خط دفاعی آن است که با ۱۸ گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ برتر است؛ و این در حالی است که استقلال با ۹ گل خورده، دومین خط دفاعی مستحکم مسابقات را دارد. آمار گل‌های زده و خورده دو تیم نشان می‌دهد احتمال پر گل بودن این بازی وجود دارد.

هر یک از دو تیم در صورت پیروزی در این دیدار شانس بزرگی برای قهرمانی نیم فصل اول مسابقات پیدا می‌کنند.

برنامه بازی‌های هفته پانزدهم و یک بازی معوقه از هفته دهم رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است؛

شنبه ۲۵ بهمن ۹۹

ماشین سازی تبریز – صنعت نفت آبادان ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی تبریز

تیم داوری؛ محمد حسین ترابیان- مهدی سیفی – محمد صالح عرب آبادی – محسن حکیم، کمک داور اضافی ۱ و ۲: عنایت قوچ کانلو- شبیر بهروزی، ناظر: محمود رفیعی

نفت مسجد سلیمان- آلومینیوم اراک ساعت ۱۵ ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

تیم داوری؛ جواد رحیم زاده – حامد صفایی- سعید زیبا – عدنان پیروی، کمک داور اضافی ۱ و ۲: ایمان کهیش – علیرضا حیدرپناه، ناظر: رسول فروغی

نساجی مازندران – گل گهر سیرجان ساعت ۱۵:۳۰ ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر

تیم داوری؛ علی بای – علی میرزابیگی – رضا حیدری – میلاد قاسمی، کمک داور اضافی ۱ و ۲: یاسر همرنگ – فرهاد امینی، ناظر: محسن ترکی

فولاد خوزستان – شهر خودرو مشهد ساعت ۱۶ ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

تیم داوری؛ بیژن حیدری – آرمان اسعدی – صادق رستمی – سیاوش باقرنژاد، کمک داور اضافی ۱ و ۲: احمد محمدی – امیر ایار، ناظر: سعید بطحائی

سپاهان – استقلال ساعت ۱۷:۱۰ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

تیم داوری؛ سید وحید کاظمی – محمد علی پورمتقی – رحیم حاجیلو – حمید رضا افشون، کمک داور اضافی ۱ و ۲: روح اله شریفی – حسین زمانی، ناظر: علیرضا کهوری

یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹

سایپا – تراکتور ساعت ۱۵ ورزشگاه دستگردی تهران

تیم داوری؛ عباس راکی – جعفر مهاجر – امین زاهدی – محمد جواد مداح، کمک داور اضافی ۱ و ۲: سید مهدی مرجان زاده – حمید رضا همیراد، ناظر: محمد رضا فلاح

مس رفسنجان – ذوب آهن اصفهان ساعت ۱۵ ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

تیم داوری؛ سید علی اصغر مؤمنی – علی اکبر عظیم پور- دانیال باشنده – علیرضا طاهرخانی، کمک داور اضافی ۱ و ۲: محمد رضا تارخ – ابوالفضل دوستی، ناظر: حسن کامرانی فر

پرسپولیس – پیکان تهران ساعت ۱۷:۱۵ ورزشگاه آزادی

تیم داوری؛ رضا عادل – سعید قاسمی – علی رعیت – علی الفتی، کمک داور اضافی ۱ و ۲: سعید رحیمی مقدم – مصطفی بینش، ناظر: ایرج نظری

جمعه ۱ اسفند ۹۹ (معوقه هفته دهم)

گل گهر سیرجان – پرسپولیس ساعت ۱۵:۴۰ ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان

تیم داوری؛ پیام حیدری – سعید علی نژادیان – فرهاد فرهاد پور – نجف پناهی، کمک داور اضافی ۱ و ۲: حسن اکرمی – حسین زیاری، ناظر: فریدون اصفهانیان

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه