ارسال به دیگران پرینت

احیای بازار کار آمریکا به سال ها زمان نیاز دارد

وزیر خزانه داری آمریکا بر ضرورت تداوم حمایت ها از بازار کار این کشور تاکید کرد.

احیای بازار کار آمریکا به سال ها زمان نیاز دارد

 وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به پیامدهای غیرقابل انکار کرونا بر روی اقتصاد و بازار کار آمریکا گفته است در حال حاضر بازار کار در حال درجا زدن است و سال ها زمان خواهد برد تا به شرایط قبل از بحران بازگردد. وی اشتغال زایی های صورت گرفته در ماه های اخیر را ناکافی دانست و گفت: در یک چاله عمیق افتاده ایم و تا از آن بیرون بیاییم خیلی طول خواهد کشید. 

ژانت یلن از برنامه دولت بایدن برای رساندن نرخ بیکاری به سطح چهار درصدی تا سال ۲۰۲۵ خبر داد و افزود: اگر دست از حمایت از بخش های مختلف اقتصادی برداریم نرخ بیکاری به سرعت اوج خواهد گرفت. 

خانم یلن از سنا و کنگره خواست هرچه زودتر بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهادی دولت را تصویب کنند: باید سریع تر ( این کار را) انجام دهیم. انتقاداتی مطرح شده است از جمله اینکه برخی از مردم که خیلی به دریافت کمک های نقدی نیستند نیز مشمول کمک ها بوده اند اما سعی کرده ایم در بسته جدید پرداخت کمک ها را هدفمند تر و دقیق تر کنیم. هنوز نمی توانم به جزییات اشاره کنم اما رییس جمهور بایدن در حال رایزنی با نمایندگان است تا آن چه را لازم می داند انجام دهد. 

نگرانی از افزایش افسارگسیخته نرخ تورم در صورت تداوم تزریق سنگین نقدینگی از دیگر موارد مورد اشاره یلن بود: این یک نگرانی به حق است اما ما هم ابزارهایی داریم تا جلوی وقوع این ریسک را بگیریم. قطعا پیش از هر اقدامی جوانب را به طور کامل خواهیم سنجید، ما به مکانیزم بازار کاملا معتقد هستیم و هرگونه دخالت ما در ساز و کار بازار قطعا موقتی، محدود به بخش هایی خاص و با مطالعه خواهد بود.

نخستین وزیر خزانه داری زن تاریخ آمریکا همچنین از تمام کارفرمایان آمریکایی خواست تا حمایت بیشتری از زنان شاغل در کسب و کارهای خود انجام دهند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه