ارسال به دیگران پرینت

رباتی که در بیمارستان کودکان را می‌خنداند

یک ربات لطیفه‌گو که مسئول نظافت است به بیمارستان‌ها فرستاده شده تا بتواند لبخند بر روی لب بیماران بیاورد و به آن‌ها در مبارزه با ویروس کشنده‌ی کرونا کمک کند.

رباتی که در بیمارستان کودکان را می‌خنداند

ربات خودکار "الا"(Ella) توسط شرکت(LionsBot) ساخته شده است. این ربات در آزمایشی که برای بررسی نوع کارش در بیمارستان تانبریج ولز(Tunbridge Wells) بود خودش را ثابت کرد و محل پذیرش را تر و تمیز نگه داشت.

در نتیجه‌ی موفقت در نمونه کار بیمارستان‌های مدستون(Maidstone) و Tunbridge Wells دو نمونه از آن را برای بخش اطفال اجاره کردند.

شرکت سازنده‌ی آن می‌گوید: "الا" با هر کسی که می‌بیند ارتباط برقرار می‌کند و شوخی‌های خنده‌دار تعریف می‌کند و گاهی حتی آواز می‌خواند.

مرکز تراست(trust) سازمان بهداشت ملی انگلستان می‌خواهد از این ربات در بخش پذیرش بیمارستان‌ها برای گردگیری و تمیز کردن طبقات بزرگ استفاده کند تا نیروهای انسانی بتوانند بر روی نقاط آلوده به کروناویروس تمرکز کنند.

"الا" در برنامه‌ای شرکت کرد تا ببینند چگونه می‌تواند با محیط جدید سازگار شود. او در بخش کودکان بیمارستان تانبریج گشت و کودکان را سر ذوق آورد.

چشمان ال‌ای‌دی(LED) آبی این ربات هنگام خندیدن جمع می‌شود و سرش را تکان می‌دهد تا حالت خندیدن را تقلید کند و صدای خنده نیز از بلندگوهایش پخش می‌شود.

او همچنین بازدیدی جدا از بیمارستان مدستون در روز ۲۲ ژانویه داشت و لطیفه‌هایی بامزه تعریف کرد.

این مرکز امیدوار است در آینده‌ای نزدیک دو ربات تمیز کننده در بیمارستان‌های خود داشته باشد تا زمین‌ها و بخش‌های اصلی پذیرش را تمیز کنند. حضور "الا" به سریع‌تر تمیز کردن و خشک کردن زمین‌ها کمک می‌کند و نیروی‌کار وقت بیشتری برای پاک کردن نقاط آلوده به کروناویروس پیدا می‌کنند تا انتشار ویروس قطع شود.

این ربات‌ها در ماه تابستان که فشار کار کمتر است می‌توانند در بخش‌های کودکان مستقر شوند و آن‌ها را سرگرم کنند.

سارا گری(Sarah Gray) دستیار مدیرکل تاسیسات این مرکز می‌گوید:"الا" بر روی لب کوچک‌ترین بیماران ما لبخند آورد.

شرکت LionsBot چند دسته ربات مختلف دارد. یکی متخصص تمیزکاری، دیگری متخصص جاروکشیدن، یک زمین شوی آرام و یک ربات کوچک اما قوی برای بلند کردن اجسام ۴۵۰ کیلوگرمی

همه‌ی آن‌ها حسگرهایی برای تشخیص اجسام و جلوگیری از برخورد به موانع حین حرکت دارند.

آن‌ها به وسیله‌ی یک برنامه‌ی تلفن همراه کنترل می‌شوند که برنامه‌های تمیزکاری در آن وجود دارد و می‌توانند برای کارایی بهتر به صورتی گروهی کار کنند. هنگامی که کارشان تمام شود به طور خودکار برای شارژ به شارژر وصل می‌شوند.

این شرکت در سنگاپور می‌گوید: این ربات‌ها طوری تنظیم شده‌اند که پاسخ‌های احساسی را از طریق چشم‌ها و صدا منتقل کنند. این ربات‌ها همچنین صفات انسانی مردم سنگاپور را بروز می‌دهند مثل سخت‌کوشی و رفتار دوستانه.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه