ارسال به دیگران پرینت

آماده خرید نفت از ایران هستیم

رییس هیات مدیره شرکت دولتی هندوستان پترولیوم (HPCL) اعلام کرد اگر آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را تسهیل کند، پالایشگاههای هندی واردات نفت ایران را ازسرخواهند گرفت.

آماده خرید نفت از ایران هستیم

هند که پس از چین دومین مشتری بزرگ نفت ایران بود، واردات نفت ایران را از اواسط سال ۲۰۱۹ پس از تشدید تحریمها از سوی دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا متوقف کرد.

ام کی سورانا،   رییس هیات مدیره شرکت هندوستان پترولیوم در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: نفت ایران در سبد واردات پالایشگاههای هندی بوده و ما خوشحال خواهیم شد که این نفت را زمانی که شرایط فراهم شد، خریداری کنیم.

سورانا گفت: ایران پیش از این شرایط مطلوبی برای پرداخت و تخفیف حمل بار عرضه می کرد که خرید نفت ایران را نسبت به گریدهای نفتی دیگر گزینه ممتازی می کرد.

پس از توقف خرید نفت ایران، پالایشگاههای هندی واردات نفتشان را متنوع کردند.

سورانا گفت: پس از تحریمها، گزینه های جدید اضافه شدند و نفت آمریکا به هند وارد شد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند اواخر سال گذشته اظهار کرده بود هند که سومین واردکننده بزرگ نفت جهان است، مایل است واردات نفتش را متنوع کند و وارداتش شامل واردات نفت ایران و ونزوئلا باشد.

بر اساس گزارش رویترز، سورانا گفت: پالایشگاهها گزینه های موجود در بازار و ارزشی که در درآمد حداکثری آنها دارند را ارزیابی می کنند اما اگر نفت ایران در بازار موجود باشد، قطعا به عنوان گزینه خرید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این بین، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در اظهارات جداگانه ای هشدار داد افزایش قیمتهای نفت ممکن است به احیای اقتصاد جهانی پس از همه گیری کووید ۱۹ آسیب بزند. قیمت جهانی نفت هفته جاری به بالاترین حد در حدود یک سال اخیر صعود کرد و به موازات آن، قیمت بنزین در هند که سومین مصرف کننده و واردکننده بزرگ نفت جان است، افزایش یافت. این وزیر هندی ماه پیش اوپک پلاس را مقصر قیمتهای بالای نفت خوانده بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اول پول بعد نفت.دیگر نباید فریب کشورهای به اصطلاح دوستی که از پشت خنجر میزنند را خورد.
      هرکس میخواهد معامله کند یا در بازار ایران وارد شود باید تضمین بدهد

    • ناشناس ارسالی در

      خاک بر سر هندی ها که با این جمعیت و با این بزرگی و با توجه به غیر قانونی و یک طرفه بودن تحریم های آمریکا ،همچنان پیرو آمریکا هستند
      واقعا خاک بر سر هندی ها

    • سیّدمحمّدزعفرانچی ارسالی در

      ما متکّی به صادرات نفتی که نیستیم.
      ما باید گوشی همراه به هندوستان صادر کنیم که متاءسّفانه خودشان می سازند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه