ارسال به دیگران پرینت

ایران به جمع پنج کشور تولید کننده ونتیلاتور جدید پیوست

با افتتاح خط تولید دستگاه ونتیلاتور جدید در شرکت احیا درمان پیشرفته در مشهد با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده ونیتلاتور جدید بدون نیاز به کمپرسور پیوست.

ایران به جمع پنج کشور تولید کننده ونتیلاتور جدید پیوست

مدیرعامل شرکت احیا درمان پیشرفته به عنوان یکی از شرکتهای فناور زیرمجموعه پارک علم و فناوری خراسان روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح این خط تولید با حضور سورنا ستاری گفت: دستگاه جدید ونتیلاتور پیشرفته تر از دستگاههای قبلی تولیدی در کشور و دنیا و دارای ساختار و تکنولوژی جدید است که برای بیماران دارای پیچیدگی بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نظر تکنولوژی نیز نیاز به کمپرسور ندارد.

احمد بهفرمقدم با بیان اینکه ایران ششمین کشور تولیدکننده ونتیلاتور جدید است افزود: برنامه این شرکت تولید سالانه سه هزار دستگاه است که با توجه به قیمت جهانی آن موجب ۶۰ میلیون یورو ارزآوری برای کشور می‌شود و مجوز صادرات آن نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: این شرکت از آغاز شیوع کرونا در کشور ظرفیت تولید ونتیلاتور خود را با ۶ برابر افزایش از پنج به ۳۰ دستگاه افزایش داد و ظرف چهار ماه ۲ هزار دستگاه تحویل بیمارستانها و مراکز درمانی شد و با توجه به ادامه تامین و تولید ونتیلاتور هم اکنون نیازی در این زمینه به خارج از کشور نداریم.

مدیرعامل شرکت احیا درمان پیشرفته گفت: روند تولید دستگاه ونتیلاتور در این کارخانه مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت با تکیه بر دانش و توان داخلی و حضور متخصصان و اندیشمندان تواناست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری علاوه بر افتتاح این خط تولید از تولید قطعات سی.‌تی.‌اسکن در این کارخانه نیز بازدید کرد.

دستگاه تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور( Medical ventilator) دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌ طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد. به عبارت دیگر در ریه می‌دمد و درنگ می‌کند و بازدم خودبخود انجام می‌شود.

این دستگاه به نجات جان بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی از جمله کرونا و کمک به ریه‌ بیماران برای نفس کشیدن، نقش حیاتی ایفا می‌کند.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه