ارسال به دیگران پرینت

شیر خشک در کارخانجات اصفهان دپو شد|احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: شیرخشک در کارخانجات لبنیات اصفهان دپو شده است و فعالان این صنعت درخواست اجازه صادرات را دارند.

شیر خشک در کارخانجات اصفهان دپو شد|احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت مرغ

حسین ایراندوست  با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت مرغ در اصفهان اظهار داشت: در این زمینه کمبود نهاده و حتی جوجه ریزی نداشتیم، اما به دلیل بالا رفتن تقاضا افزایش قیمت مرغ آن هم به صوت اختیاری از سوی تولید کنندگان و فروشندگان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در عرضه گوشت مرغ به قیمت مصوب در فروشگاه‌های بزرگ مشکلی وجود ندارد، ابراز داشت: عمده مشکل ما در خصوص خرده فروشی‌ها است.

لزوم تشدید نظارت بر بازار خرده فروشی مرغ در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: ضروری است دستگاه‌های نظارتی دقت بیشتری بر توزیع و فروش مرغ در خرده فروشی‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه روز گذشته جلسه تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ در اصفهان برگزار شد، افزود: قیمت مصوب مرغ در اصفهان ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است اما با توجه به اجازه صادر شده از سوی ستاد تنظیم بازار کشو افزایش ۱۰ درصدی این محصول در استان اصفهان صادر شده که البته باید این امر به تأیید ستاد تنظیم بازار استان نیز برسد.

ایراندوست با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار هر کیلو ۱۴ هزار تومان درب مرغداری و ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان درب مغازه مصوب شده است، اضافه کرد: در حال حاضر در سطح فروشگاه‌های بزرگ این امر اجرایی می‌شود اما همچنان فروش تخم مرغ در واحدهای صنفی کوچک با قیمت بالاتر از آنچه مصوب شده به فروش می‌رسد.

توزیع تخم مرغ در خرده فروشی‌ها در سامانه «رهتاب»

وی اضافه کرد: در این زمینه نیز از سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست داشته‌ایم تا نسبت به توزیع تخم مرغ در سامانه «رهتاب» حتی در کوچک‌ترین واحدهای فروشگاهی هم اقدام کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۹۰ تُن تخم مرغ در سامانه «رهتاب» توزیع می‌شود، اضافه کرد: این امر بیانگر همکاری مرغداری‌ها برای توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب است.

قیمت مصوب شیر ۴,۵۰۰ تومان است

وی در خصوص افزایش قیمت شیر در اصفهان نیز ابراز داشت: آخرین قیمت مصوب برای هر کیلوگرم شیر چهار و ۵۰۰ تومان بوده و اخیراً افزایشی در این زمینه نداشته‌ایم.

ایراندوست با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین چالش موجود در کارخانه‌های تولید لبنیات در استان اصفهان دپوی شیر خشک است، ابراز داشت: در این زمینه فعالان اقتصادی صنعت لبنیات درخواست اجازه صادرات این محصول را دارند.

وی افزود: ما نیز موافق صادرات بخشی از شیرخشک هستیم چرا که صادرات این محصول می‌تواند به کاهش مشکلات این واحدهای اقتصادی نیز کمک کند.

تنها ۵۵۰ گاوداری در اصفهان مجوز فعالیت صنعتی دارند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص گوشت قرمز در بازار اصفهان نیز گفت: به احتمال زیاد به دلیل اینکه استقبال از مصرف گوشت قرمز به دلیل افزایش قیمت آن کاهش یافته تا پایان سال افزایش قیمت گوشت قرمز را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹۷۳ واحد صنعتی گاوداری در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون ۵۵۰ واحد صنعتی گاوداری نهاده ۱۰۰ درصدی دریافت می‌کنند و مابقی این مراکز مواد آماده شده دریافت می‌کنند، البته باید توجه داشت که جمعیت گاوهای موجود در این ۵۵۰ گاوداری ثبت شده به میزان ۶۰ درصد کل دامداری‌هاست و می‌توان گفت تنها ۴۰ درصد از گاوداری‌ها هنوز نهاده ۱۰۰ درصدی دریافت نمی‌کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه