ارسال به دیگران پرینت

آمریکا ۸۲ تریلیون دلار بدهی دارد

متوسط سرانه بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه دسامبر ۸۴ هزار و ۱۳۴ دلار بوده است.

آمریکا ۸۲ تریلیون دلار بدهی دارد

میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه ژانویه ۲۰۲۰ به ۲۷ تریلیون و ۸۵۶  میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۴ هزار و ۱۳۴ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۲ هزار و ۱۹۱ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه ژانویه به سه تریلیون و ۲۰۴ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۷۰ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۰۳ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۲۱ میلیارد و ۹۴ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۳۹۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان ماه ژانویه، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۸۲ تریلیون و ۳۲۳ میلیارد و ۸۲۳ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۰ تریلیون و ۷۴۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۲۶ میلیارد و ۵۰۳ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۹۸ میلیارد و ۹۴۸ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا در این ماه ۸۹۴ میلیارد و ۵۷۵ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۰۱ میلیارد و ۹۷۴ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.

در طرف دارایی ها نیز مجموع دارایی های ملی ۱۵۶ تریلیون دلار و ۹۴۹ میلیارد دلار و مجموع دارایی های خانوارهای آمریکایی ۱۲۸ تریلیون و ۷۰۴ میلیارد دلار برآورد شده است.   

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه