ارسال به دیگران پرینت

ریسک های سرمایه گذاری در بیتکوین بسیار زیاد است

ری دالیو از احتمال ریزش ۸۰ درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتالی خبر داد.

ریسک های سرمایه گذاری در بیتکوین بسیار زیاد است

ری دالیو- میلیاردر مشهور آمریکایی با بیان اینکه حفاظت از مشتریان در برابر ارزهای بی پشتوانه مساله مهمی است افزود: سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتالی باید این را بدانند که با یک بازار بسیار پرریسک طرف هستند و از دست دادن همه یا بخش بزرگی از سرمایه شان در این بازارها با توجه به نوسانات زیاد چیز خیلی عجیبی نیست.  

دالیو در یادداشتی که آن را در صفحه شخصی خود در وبسایت بریج واتر منتشر کرده آورده است: یک سیستم جدید برای نقل و انتقال پول بر بستر بلاک چین توسعه پیدا کرده که برای ۱۰ سال نیز فعال بوده و به محبوبیت بالایی رسیده است. در دنیای سرمایه گذاری چیزهای کمی به میزان اطمینان طلا وجود دارد و نیاز به یک جایگزین خیلی زیاد است با این حال ارزهای دیجیتالی یک شمشیر دولبه هستند و شما با ورود به این بازار یا خیلی ثروتمند خواهید شد یا تقریبا همه پولتان را از دست خواهید داد. هیچ دارایی دیگری به میزان ارزهای دیجیتالی پرنوسان نیست.  

بنیان گذار بزرگ ترین صندوق مدیریت دارایی در جهان در ادامه افزوده است: فکر می کنم در اینده ارزهای دیجیتالی بهتری جایگزین ارزهای فعلی خواهد شد به ویژه اینکه تعداد بیتکوین هایی که می تواند استخراج شود هم محدود است. برآورد ما نشان می دهد که امکان دارد ۸۰ درصد ارزش فعلی بازار ارزهای دیجیتالی از بین برود. این نکته را هم باید در نظر گرفت که برخی از طرفداران بیتکوین از آن برای اقدامات مجرمانه استفاده می کنند و طبیعی است هرچه نظارت و قید و بندهای آن افزایش یابد، تقاضا برای معامله با آن کمتر شود.  

دالیو در انتها خواهان ورود جدی تر دولت ها و نهادهای نظارتی به بازار ارزهای دیجیتالی شده است تا علاوه بر کاهش ریسک سرمایه گذاری، از ظرفیت ارزهای دیجیتالی در دنیای مالی بیشتر بهره گرفته شود.  

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه